ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
לאחר החיסול

ביידן הזהיר ארגוני טרור אחרים: "נעשה תמיד מה שצריך"

הנשיא ביידן הוציא אזהרה לאל-קאעידה ולקבוצות טרור אחרות ברחבי העולם, ואמר כי ארצות הברית "תמיד תעשה מה שצריך כדי להבטיח את שלומם וביטחונם של האמריקאים". את הדברים אמר לאחר פרסם חיסולו של מספר 1 באל קעידה

ביידן הזהיר ארגוני טרור אחרים: "נעשה תמיד מה שצריך"
ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

לאחר הודעת הנשיא הלילה כי תקיפת מל"ט אמריקאית חיסלה את מנהיג אל-קאעידה, איימן אל-זוואהירי בקאבול, כמעט שנה לאחר יציאת המדינה מאפגניסטן, ביידן הזהיר את ארגוני הטרור. "נעשה תמיד מה שצריך כדי להבטיח את ביטחון ארה"ב".

ביידן המשיך: "לאלו ברחבי העולם שממשיכים לנסות לפגוע בארה"ב, תשמעו אותי עכשיו, אנחנו תמיד נישאר ערניים ונפעל, ותמיד נעשה מה שצריך כדי להבטיח את שלומם וביטחונם של האמריקנים בבית מסביב לעולם", אמר ביידן ביום שני.

הנשיא אמר שארצות הברית לעולם לא תאפשר שוב לאפגניסטן להפוך ל"מקלט בטוח לטרור". הוא הוסיף: "הממשל שלי ימשיך לעקוב בדריכות ולטפל באיומים מאל-קאעידה, לא משנה מהיכן הם נובעים", הוסיף.צביידן אמר שתפקידו כמפקד העליון להבטיח את שלומם של האמריקאים.

"ארה"ב לא חיפשה את המלחמה הזו נגד הטרור, היא הגיעה אלינו. ענינו באותם עקרונות ונחישות שעיצבו אותנו במשך דור על דור", אמר, והוסיף "העקרונות הללו הם להגן על החפים מפשע, להגן על חירות, לשמור על אור החופש בוער כמגדלור לשאר העולם, אנחנו לא נשברים. אנחנו אף פעם ולא נכנעים, אנחנו אף פעם לא נסוגים", אמר ביידן.

ביידן אמר על החיסול של זוואהירי: "הצדק יצא לאור, הוא חרט שובל של רצח ואלימות נגד אזרחים אמריקאים. אנשי שירות אמריקאים, דיפלומטים אמריקאים ואינטרסים אמריקאים. ומאז שארצות הברית עשתה צדק עם בן לאדן לפני 11 שנים, זוואהירי היה מנהיג אל קאעידה, המנהיג, ממחבוא, הוא ריכז את סניפי אל-קאעידה ובכל רחבי העולם, כולל קביעת סדרי עדיפויות למתן הנחיות מבצעיות שקראו והיוו השראה להתקפות נגד מטרות אמריקאיות", אמר הנשיא.

הוא המשיך, "עכשיו, הצדק יצא לאור, ומנהיג הטרור הזה אינו עוד, אנשים ברחבי העולם אינם צריכים עוד לפחד מהרוצח האכזרי והנחוש. ארה"ב ממשיכה להפגין את הנחישות שלנו ואת יכולתנו להגן על העם האמריקאי נגד אלה שמבקשים לגרום לנו נזק. אתם יודעים, אנחנו מבהירים שוב הלילה שלא משנה כמה זמן זה ייקח, לא משנה היכן תתחבא, אם אתה מהווה איום על העם שלנו, ארה"ב תמצא אותך ותקח אותך החוצה".

ביידן הסביר את פרטי המבצע וקבע כי לאחר ש"חיפשו ללא הפוגה את זוואהירי במשך שנים תחת הנשיאים בוש, אובמה וטראמפ, קהילת המודיעין שלנו איתרה את זוואהירי מוקדם יותר השנה. הוא עבר למרכז העיר קאבול כדי להתאחד עם בני משפחתו הקרובה".

ביידן אמר לאחר ש"שקל בקפידה את העדויות הברורות והמשכנעות" למיקומו של זוואהירי, הוא אישר את "המכה המדויקת" שהרגה אותו. "המשימה הזו תוכננה בקפידה, צמצמה בקפדנות את הסיכון לפגיעה באזרחים אחרים, ולפני שבוע, לאחר שהודיעו לי שהתנאים אופטימליים, נתתי את האישור הסופי ללכת ולחסל אותו, והמשימה הייתה מוצלחת" אמר ביידן.

הוא הוסיף: "אף אחד מבני משפחתו לא נפגע, ולא היו נפגעים אזרחיים. אני משתף את החדשות האלה עם העם האמריקני כעת לאחר שאישרו את הצלחת המשימה המוחלטת באמצעות העבודה הקפדנית של קהילת הלוחמה בטרור שלנו ובעלי ברית ושותפים מרכזיים. הממשל שלי עדכן גם את מנהיגי הקונגרס".

ג'ו ביידן איימן אל זוואהירי אפגניסטאן חיסול ממוקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד