כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הרב בוארון לרב יוסף: לא רוצה לכהן כדיין בוועדת הבחירות

הרב יצחק יוסף מינה את הגר"צ בוארון לכהן - שלא כמקובל - למינוי זמני בלבד בוועדה לבחירת דיינים • הגר"צ דחה את המינוי, וגרם בכך לעיכוב בכינוס את הוועדה

הרב בוארון. צילום: בחדרי חרדים
הרב בוארון. צילום: בחדרי חרדים

עם בחירתו לתפקיד רב ראשי, ולאחר שמינה דיינים במינוי זמני לכהן בבית הדין הגדול, עמד הראשל"צ הגר"י יוסף בפני הצורך לבחור את נציגי בית הדין בוועדה לבחירת דיינים.

כזכור, במושב הקיץ האחרון נבחרו לכהן בוועדה חברי כנסת ושרים, וכעת היה צריך להשלים את המהלך ולהוסיף שני דיינים מבית הדין הגדול, בנוסף לשני הרבנים הראשיים המכהנים אוטומטית בוועדה.

ביום שני התכנסו חברי בית הדין הגדול בלשכתו של הרב יוסף. למען האמת הרבה אפשרויות לא עמדו על הפרק מאחר ובבית הדין הגדול מכהנים כרגע שני דיינים בלבד: הרב ציון אלגרבלי והרב ציון בוארון.

ההודעה שניתנה לרב בוארון הייתה כי המינוי שלו יהיה לא כמקובל במקרים דומים ל-3 שנים אלא כמינוי זמני עד שיושלם סבב המינויים וייבחר דיין חדש לכהן בתפקיד. הדיינים החדשים ייבחרו כמובן על ידי הוועדה, שתתכנס מיד לאחר החגים.

בתגובה להחלטה למנות אותו כמינוי זמני בלבד, הודיע הרב בוארון כי הוא אינו מעוניין לכהן בתפקיד, מה שלמעשה 'תוקע' את פעילותה התקינה של הוועדה, שבהיעדר נציג לא תוכל להתכנס.

האם כדי להפעילה וכדי להביא לבחירת דיינים חדשים ולשחרר את העומס והלחץ בבתי הדין יובטח לרב בוארון כי המינוי יהיה ל-3 שנים, או שמא יתעקש מי שיתעקש שלא כך יקרה? – ימים יגידו.
הרב ציון בוארון רבנות הרב יוסף ש''ס מינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד