ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

מחירי הרכב מטפסים: אולי כדאי לשקול ליסינג פרטי?

מכוניות ואופנועים הפכו יקרים בצורה לא רגילה לאור משברי חלפים, שבבים, דלק וביטחון. מדריך זה יסביר קצת על הבעיה וחומרתה, ויציג פתרונות אפשריים מעולם הליסינג  

מחירי הרכב מטפסים: אולי כדאי לשקול ליסינג פרטי?
ליסינג פרטי צילום: פיקסביי

אורן הדר

תעשיית הרכב העולמית נמצאת במשבר גדול, שהגיע גם לישראל: קצב הייצור נפגע, החלפים התייקרו ושרשרת האספקה שובשה - ועתה מטפסים מחירי המכוניות מכל הסוגים והדגמים. העניין מתנגש עם העלייה ביוקר המחיה ובעלויות האחזקה; לא פלא, אם כן, שיותר ישראלים פונים אל חברות ליסינג לרכישה של מכונית בתנאים נוחים ותוך חיסכון כספי. 

מדריך זה יציג לכם את הסיבות להתייקרות הרכב והגורמים שמעצימים את המגמה הבעייתית, ויראה מדוע חברות ליסינג מתחזקות דווקא עכשיו. 

מדוע זינקו מחירי הרכב בשנה האחרונה? 

משבר השבבים העולמי. עם המעבר לרכיבים חכמים החלו מכוניות לקבל כסטנדרט מערכות בטיחות מתקדמות ועתירות חיישנים. אלו נשענות על שבבים שמייצרות חברות שבונות צ'יפים גם לתעשיות אחרות, בראשן המובייל. בגלל קצבי הייצור המסחררים, שיעורי המכירות העצומים, תחלופת הדגמים המהירה וההכנסות הנוחות העדיפו יצרניות השבבים להקצות יותר פסי ייצור לטובת חברות כמו אפל, סמסונג ויצרניות סיניות. זאת, בעוד תעשיית הרכב זכתה לתיעדוף נמוך שהאט קצבי ייצור והעצים ביקוש. בהתאמה, טיפס מחיר המכוניות. 

משבר הקורונה. מאז פרצה בסוף 2019, התגלתה המגיפה כחמורה ביותר מאז השפעת הספרדית של 1917. הדרישה לריחוק חברתי הקפיאה פסי ייצור במפעלי רכב, ואי הוודאות הכלכלית יצרה ירידה בביקוש למכוניות בשנת המגיפה הראשונה. עם הפצת החיסונים והחזרה לשגרה, זינק הביקוש ותעשיית הרכב נדרשת לספק הזמנות גדולות - למשל, למפעילי ציי רכב - בעוד הצרכן הקטן נדחק לרשימות המתנה. הביקוש צמח בצורה כזו, שאפילו מכוניות משומשות משנתונים מאוחרים רשמו עלייה במחיריהן. 

מחירי הנפט והמלחמה באוקראינה. הפלישה הרוסית עלתה לשלטונות המדינה באיסורי סחר, בדגש על משק האנרגיה. רוסיה היא ספקית עיקרית של גז טבעי ונפט, כך שנוצרו חוסרים שייקרו את מחירה של חבית נפט לכ-108 דולר. המלחמה תפסה את אירופה בהפתעה, ומדינות צפון היבשת החלו להגדיל עתודות דלק מחשש לפלישה, מה שהעמיס אף יותר על הספקים במפרץ הפרסי, צפון ודרום אמריקה. התוצאה היא פחות נפט זמין, במחיר שהולך ומטפס. עלויות אלו אילצו נהגים לחפש מכוניות חדשות חסכוניות יותר, ובהתאמה - טיפסו מחיריהן

מה נותן לי ליסינג? 

חברות הליסינג הן אלטרנטיבה ליבואנים ומחיריהם. בידיהן צי רכב שמטופל ומתוחזק בקפידה בידי מומחים מתאימים; מכוניות אלו מוצעות להשכרה או לרכישה נוחה יותר, בתנאי עסקה משתלמים וגמישים. בנוסף, חברות אלו מיומנות בטיפולים, תיקונים, סידורים ובירוקרטיה נדרשת ובאמתחתן חבילות שירות שכוללות גרירה, רכב חלופי ופתרונות נוספים למקרים לא נעימים.

חברות ליסינג פרטי מציעות לכם לקנות מכונית, בתשלום מקדמה והחזרת המחיר המלא בתשלומים של 24 עד 36 חודשים.

כשתסיימו לשלם תוכלו להחזיר את הרכב לחברה או לקנות אותו בהנחה של 10% ממחירו המוגדר במחירון לוי יצחק בתקופת הרכישה. מדובר בסידור נוח לנהגים שרוצים להשתדרג מבלי לאבד יותר מדי משווי מכוניתם. ובכל מקרה, ליסינג פרטי עדיף על רכישת כלי משומש שמצבו לא ברור וערכו במעמד המכירה תלוי ביכולת ההתמקחות שלכם. במשך כל תקופת הבעלות, תוכלו ליהנות משירותי טיפולים תקופתיים, אך עלויות תיקונים יצאו מכיסכם; מי שמחפש עסקה בה הרכב גם מתוחזק בידי הספק, יוכל לבחור במסלולי חברות ליסינג תפעולי. 

כמה חוסך לי ליסינג פרטי? 

חברות ליסינג קונות את המכוניות שלהן בכמויות גדולות ולכן מקבלות מחירים טובים יותר מכל לקוח פרטי שניגש ליבואן. ולכן, יותר קל להן לעשות הנחות ולהנגיש את הרכב לקהל רחב, בדגש על דגמים פופולריים ומוצלחים. בימינו גם יבואנים מציעים תוכניות ליסינג, אך היצע הדגמים מוגבל והמחיר כפוף למגבלות שקבע היצרן; למשל, דגם שנתפס יוקרתי לא יוצע בהנחה של 20% כדי שלא תיפגע יוקרתו.

לחברות ליסינג יש פחות מגבלות שכאלה, ולכן ביכולתן להציע הנחות גדולות יותר. כמו כן, מחירי המקדמה נוטים להיות נמוכים יותר ואפשר לחבוק רכב חדש לחלוטין גם עם פחות מעשרים אלף שקל פנויים בעו"ש – ולקבל אפילו דילים כמו טרייד אין לרכב ישן על חשבון המקדמה.  

סיכום

בעלות על רכב מספקת לנהג הישראלי חופש פעולה מובן ונהדר, אך בשנים האחרונות הפכה לנטל - כמעט עונש: מחירי הדלק מגיעים לשיא של שמונה שנים ומשפחה ישראלית מוציאה יותר מעשרת אלפים שקל בשנה על נסיעה לכל מכונית. לפי נתוני דירוג חברות ליסינג בארץ, החברות המובילות רושמות צמיחה מהירה ומובנת: מומחי רכב מסכימים שליסינג הוא פיתרון מצוין לימים מאתגרים אלו - בעיקר לאור התחזקות מגמת התייקרות הרכב, עלויות המחיה והדלק – והציבור הישראלי מצביע ברגליים.  

ליסינג ליסינג פרטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד