י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
קשר לחיפה ועכו

איראן הודיעה: עצרנו חשודים הקשורים לכת מישראל

המצוד האיראני אחרי כל מי שעלול להיות 'מרגל ישראלי' נמשך במלוא העוצמה, ואמש הודיעה איראן כי עצרה מספר אנשי כת הבהאים, המשתייכים לכת שמרכזה בישראל, בעכו ובחיפה. המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי הודיע כי מדובר בכופרים שנטשו את האסלאם

איראן הודיעה: עצרנו חשודים הקשורים לכת מישראל
המרכז של כת הבהאים בחיפה צילום: Yossi Aloni/Flash90

איראן הודיעה אתמול (שני) על מעצרם של מספר אנשי כת הבהאים בחשד שריגלו עבור ישראל. מקורה של הדת הבאהית באיראן, אבל שם היא נרדפה עד חורמה, ולכן המרכז שלה הועבר לישראל.

חברי הכת פזורים ברחבי העולם, ובאיראן היא הייתה פעילה עד לפני כעשור, אז הוציא המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, 'פתאווה' שקובעת כי מדובר בכופרים שנטשו את האסלאם, ועל כן חל איסור לעמוד בקשר מכל סוג שהוא עם כל מי שמשתייך לכת.

הכת עצמה הוצאה אל מחוץ לחוק באיראן. לפי הדיווחים, איראן עצרה שלושה מהאנשים שהיו חברים בהנהלת הכת לפני שהיא פורקה והוצאה אל מחוץ לחוק, בחשד שניסו לחדש את הפעילות של הכת, ולערער את יסודותיה האסלאמיים של איראן. כמו כן נעצרו פעילים במספר לא ידוע.

בכלי התקשורת האיראניים פורסמו תמונותיהם ושמותיהם של שישה עצורים, שני גברים וארבע נשים. הטענה המרכזית של איראן היא שמאחר ומרכז הכת שוכן בישראל, חברי הכת באיראן הם למעשה שליחיה של ישראל.

האיראנים טוענים כי קמפיין שהתנהל ברשתות החברתיות בשפה הפרסית, נגד חוקי הדת הנוקשים במדינה, מקורו בפעילותם של אותם חברי כת שנעצרו, ושעשו זאת בשליחותה של ישראל. כמו כן נטען כי חלקם ביקרו בישראל, ובמרכז הראשי של הכת, השוכן על צלע הר הכרמל, הם קיבלו הודעות שונות מנציגי המודיעין הישראלי, אותן העבירו לגורמים שונים באיראן.

חיפה עכו איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד