כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הוסגר על ידי בנו

מעל 7 שנות מאסר: תכנן לגרור את פלוסי לאורך המדרגות

איש מיליציה מטקסס מקבל את עונש המאסר הארוך ביותר עד כה על מהומות הקפיטול ב-2021. הנאשם תכנן לגרור את יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי החוצה מבניין הקפיטול בקרסוליה, "כשראשה מכה בכל צעד בדרך למטה"

מעל 7 שנות מאסר: תכנן לגרור את פלוסי לאורך המדרגות
המהומות בקפיטול צילום: צילום מסך

שופט בארצות הברית גזר יותר משבע שנות מאסר על גאי רפיט, חבר בקבוצת המיליציה של טקסס Three Percenters, שהוסגר על ידי בנו. חבר המיליציה מטקסס הורשע בהסתערות על הקפיטול בארה"ב, הוא נידון ביום שני ליותר משבע שנות מאסר, העונש הארוך ביותר שנגזר עד כה בפרשות מהומות בקפיטול.

במרץ האחרון גאי רפיט, תושב פרבר דאלאס ווילי, הורשע על ידי חבר מושבעים בחמישה אישומים פליליים, כולל הבאת אקדח לשטח הקפיטול. רפיט היה האדם הראשון שעמד למשפט בגין התפרצות ב-6 בינואר 2021, שבו עצרו תומכי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ את הישיבה המשותפת של הקונגרס במהלך הליכים המאשרים את ניצחונו של הנשיא ג'ו ביידן בבחירות ב-2020.

לדברי התובעים, רפיט אמר לחברים חברי קבוצת המיליציה של טקסס Three Percenters כי הוא מתכנן לגרור את יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי החוצה מבניין הקפיטול בקרסוליה, "כשראשה מוכה בכל צעד בדרך למטה".

השופט המחוזי בארה"ב דבני פרידריך גזר עונש של שבע שנים ושלושה חודשים - הארוך ביותר עד כה לכל מי שהיה מעורב בהסתערות על הקפיטול. עם זאת, גזר הדין הוא פחות ממחצית מתקופת המאסר של 15 שנה שביקשו התובעים הפדרליים, שכינו את רפיט מחבל מקומי ואמרו שהוא רוצה להרוג פיזית חברי קונגרס.

חבר המושבעים גם מצא את רפיט אשם באיומים על שני ילדיו אם ידווחו עליו לרשויות החוק. בנו בן ה-19 של רפיט, ג'קסון, העיד כי אביו איים עליו ועל אחותו, שהייתה אז בת 16, אם יתקשר ל-FBI.

הוא סיפר שאביו אמר, 'אם תסגיר אותי, אתה בוגד, ובבוגדים יורים' אמר ג'קסון רפיט מול חבר המושבעים. ג'קסון רפיט כתב מכתב שהוקרא בבית המשפט. "אני מקווה לראות את אבי משתמש בכל רשתות הביטחון הקיימות בכלא, כולל טיפול נפשי".

יותר מ-840 בני אדם הואשמו בפשעים פדרליים הקשורים להסתערות על בניין הקפיטול. מעל 340 מהם הודו באשמה. יותר מ-220 בני אדם נידונו, וקרוב למחציתם קיבלו עונשי מאסר. כמעט 150 אחרים עומדים למשפט שימשיך בשנה הבאה.

ננסי פלוסי מהומות הקפיטול וושינגטון טקסס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד