כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חורבן פרטי

"הילד מתרגל אמירת קדיש": משפחת ליברמן מתקשה להתאושש מהטרגדיה

יתומיו הרכים של האברך הג"ר רבי יהודה ליברמן זצ"ל מתקשים להתאושש • האלמנה הטרייה מנסה לחזק אותם והבן שבקרוב יחגוג בר מצווה מתרגל את אמירת הקדיש • משפחה שמתאבלת על החורבן הפרטי שלה

"הילד מתרגל אמירת קדיש": משפחת ליברמן מתקשה להתאושש מהטרגדיה
הרב ליברמן זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

בימים בהם בית ישראל מתאבל על חורבן בית המקדש ועל הגלות הארוכה כל כך, יושבת בקריית הרצוג שבבני ברק משפחת ליברמן, ועסוקה באבל על החורבן הפרטי שלה.

אבי המשפחה, האברך הג"ר יהודה ליברמן זצ"ל, שהיה האור של הבית ושל השכונה שלה, נפטר לבית עולמו לאחר מחלה קשה ומייסרת. הועם זיוה והדרה של השכונה, שקעה השמש בצהריים עבור בני המשפחה.
הרב ליברמן היה מחשובי האברכים בכולל שע"י ישיבת פוניבז' המפורסמת. הוא נבחן על הש"ס כולו מספר פעמים, והיה ידוע כעמקן גדול וכלמדן משכמו ומעלה. במשך עשרות שנים היה דבוק במורו ורבו ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי שליט"א, שביכה תמרורים אחר מיטתו.

לחצו כאן כדי לתרום לקרן בראשות הגרב"ד פוברסקי שליט"א>>>

בבית נותרו אלמנה וארבעה יתומים. הגדולה בת 16, תלמידת סמינר מן המניין שביום בהיר חשך עליה עולמה. אחריה מגיע הבן שבקרוב מאוד צפוי לחגוג את שמחת בר המצווה שלו, אחותו הצעירה ממנו בת 10, והקטנה בת חמש בלבד.

הרב ליברמן החל להתמודד עם המחלה לפני כשנתיים, כשלפתע הרגיש בכאבים בכל פעם שבלע מזון או שתיה. בדיקות שנערכו גילו שמדובר במחלה הממארת שמקננת במעיים שלו. הוא החל לעבור סדרות של טיפולים קשים ומפרכים, אבל נגזרה הגזירה והמחלה הלכה והתגברה.

בתקופות בהן היה מאושפז, לא הסכים הרב ליברמן שיביאו את ילדיו כדי לבקר אותו, הוא דרש שיעשו זאת רק כשיש 'משמחים' במחלקה, כדי שהילדים לא יחוו את הכאב והתחושה המדכאת השוררת במחלקה האונקולוגית.
בערב שבת - שבעה עשר בתמוז, הודיעו לו הרופאים שהם מעוניינים להרדים אותו, כי הגוף כבר לא מסוגל לשאת את הכאב. הוא נפרד מבני המשפחה והחברים. את השיחה האחרונה הוא קיים עם המשפיע הנודע רבי מיילך בידרמן שליט"א, שהרעיף עליו טללי חיזוק וניחומים. הוא ביקש בסיומה של השיחה רק בקשה אחת: "תתפלל עלי שיהיה לי טוב".

מאז שנפטר המשפחה לא מצליחה להתאושש. הגעגוע צורב בלבבות הילדים, האבל הנורא מעיק על לבה של האלמנה, והילדה הקטנה בת החמש בכלל לא מבינה את המשמעות, ועדיין מחפשת את אבא בכל פעם שהיא חוזרת הביתה.

ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי שראה שהמשפחה זקוקה לעזרה דחופה, כינס ישיבות חירום והקים קרן לעזרת האלמנה והיתומים. ראש הישיבה שליט"א אף הרעיף מברכותיו על התורמים, שיזכו לאריכות ימים ושנים ולנחת מהילדים והנכדים.

לחצו כאן כדי לתרום לקרן בראשות הגרב"ד פוברסקי שליט"א>>>

קופת העיר ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד