ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
תוקף את נתניהו

קורבין לערוץ המקורב לחיזבאללה: "קורבן למסע הכפשה ישראלי"

בראיון לערוץ טלוויזיה בביירות המזוהה עם חיזבאללה אמר מנהיג הלייבור לשעבר ג'רמי קורבין: "בנימין נתניהו לא יכול היה לחכות לגנות אותי על תמיכתי בעם הפלסטיני". הוא תקף את ישראל וקרא "להכיר בעוול ההיסטורי שנגרם לעם הפלסטיני"

קורבין לערוץ המקורב לחיזבאללה: "קורבן למסע הכפשה ישראלי"
בראיון לערוץ המזוהה עם חיזבאללה צילום: צילום מסך

ג'רמי קורבין, מנהיג מפלגת הלייבור (העבודה) בבריטניה, התראיין לערוץ הטלוויזיה אל מיאדין המזוהה עם חיזבאללה, ואמר כי "אין לו ספק בכלל" שהוא קורבן של מסע הכפשה של ישראל. הוא נשאל אם הוא מאמין ש"תמיכה בפלסטין מילאה תפקיד במסע ההכפשות שכוון נגדו?"

קורבין אמר למראיין שלו: "אין לי ספק בכלל שתמיכתי המוצהרת בבירור בזכויות העם הפלסטיני להיות מסוגל לחיות בשלום, חופשי מכיבוש, מלהיות תחת כיבוש כמו בעזה, ועבור אלה שחיים במחנות פליטים, במיוחד אלה בלבנון, עם זכות השיבה, שיחקו גורם בכל זה". קורבין גם תקף את נתניה: "בנימין נתניהו לא יכול היה לחכות לגנות אותי על תמיכתי בעם הפלסטיני".

קורבין קרא "להכיר בעוול ההיסטורי שנגרם לעם הפלסטיני". הוא אמר ש"זכויות העם הפלסטיני הן מרכזיות בחשיבה שלנו", וטען שהסכם בלפור מ-1917 פורש לאחר מכן באופן "שלא היה שם בהכרזה". קורבין הוסיף: "ההכרזה עצמה אמרה שהיא מכירה גם בתושבים שהם כיום בפלסטין, מה שמעולם לא קרה. במקום זאת התעלמו מהזכויות שלהם, ועדיין מתעלמות במידה רבה".

קורבין, שהודח מתפקיד יו"ר מפלגת הלייבור בבריטניה כי נכשל להוביל אותם לניצחון, ומוכר כאנטישמי תומך חמאס חיזבאללה וארגוני טרור נוספים, נפגש ב-2018 עם מנהיגי חמאס ביניהם חוסאם בדראן, שהיה במשך מספר שנים מפקד הזרוע הצבאית של החמאס בשומרון, והיה מעורב בתכנונם של פיגועי התאבדות שבהם נרצחו כמאה ישראלים, הוא נלכד על ידי ישראל בשנת 2002 ונדון ל-17 שנות מאסר, אך שוחרר בשנת 2011, במסגרת ההסכם לשחרור גלעד שליט.

הוא הצטרף ב-2012 לכנס עם חאלד משעל, המנהיג המדיני לשעבר של חמאס, הנמצא ברשימת מסורבי כניסה לבריטניה, וד"ר עבדול עזיז עומר, שקיבל שבעה מאסרי עולם על חלקו בהכנת חגורות נפץ, שני המחבלים שוחררו שנה קודם לכן בעסקת שליט.

ה"דיילי טלגרף" פרסם, כי בוועידה בה ישב קורבין, אמר חוסאם בדראן, כי "השיבה הביתה תהיה רק באמצעות התנגדות צבאית, ולא שום דבר אחר". שלושה ימים אחרי הוועידה, כתב קורבין בטורו השבועי ב"מרנינג סטאר", כי הוא הקשיב לנאומים של אנשים ששוחררו "בתמורה לחייל הישראלי גלעד שליט", והוסיף כי "תרומתם הייתה מרתקת ומחשמלת".

הוא גם אישר בראיון לערוץ החדשות של העיתונות האיראנית, Press TV, כי הוא פגש את עומר בכנס ואמר: "פגשתי רבים מהאחים כאן", כשהוא מכנה את ראשי החמאס אחים.

גרמי קורבין אנטישמי חיזבאללה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד