י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
טיל הנינג'ה

הטאליבן גינה את החיסול: אל-זוואהירי חשב שלא יגלו אותו

בהצהרה של ממשלת הטליבאן נאמר כי הם מגנים את המבצע לחיסול מנהיג ארגון הטרור אל קאעידה. "זהו מעשה נגד האינטרסים של אפגניסטן והאזור". אל-זוואהירי חוסל ע"י טיל מיוחד שלא גורם נזק לסביבה

הטאליבן גינה את החיסול: אל-זוואהירי חשב שלא יגלו אותו
טיל הנינג'ה צילום: Military today.com

חיסולו של א-זוואהירי בוצע באמצעות טיל RX9 "טיל הנינג'ה". הטיל מצויד בשישה סכיני ענק ושוקל כ-45 קילו, מה שמאפשר לו לפגוע במטרה בצורה מדויקת, מבלי לפגוע בסובבים אותו. הטילים פגעו בבית באזור שרפור של קאבול, מובלעת עשירה במרכז העיר בתוך מה שנחשב לרובעים הדיפלומטיים של העיר, ששימש בעבר עשרות שגרירויות מערביות וכיום הוא ביתם של כמה בכירי הטליבאן. התקיפה התרחשה בשעה 21:48 יום שבת, שעון החוף המזרחי או 6:18 בבוקר ביום ראשון לפי שעון קאבול, כך מסרו גורמים רשמיים.

בהצהרה של הטליבאן נאמר כי הם מגנים את המבצע. "זהו מעשה נגד האינטרסים של אפגניסטן והאזור", נכתב בהצהרה. "חזרה על פעולות כאלה תפגע בהזדמנויות הזמינות". לאחר התקיפה, ניסו חברי רשת חאקאני, קבוצת טרור המהווה חלק מממשלת הטליבאן, להסתיר כי זוואהירי היה בבית ולהגביל את הגישה לאתר, כך לפי גורם בכיר בממשל. אבל הפקיד אמר שלארצות הברית יש רשת מודיעין המאשרת שזוואהירי חוסל.

הטליבאן אמרו שוב ושוב כי הם דבקים בהסכם דוחא ולא מאפשרים לאפגניסטן להפוך לבסיס להתקפות על מדינות אחרות. אבל אנליסטים ומומחים הזהירו שקבוצות טרור כמו אל-קאעידה וטהריק-אי-טליבאן פקיסטן, או הטליבאן הפקיסטני, מצאו מקלט במדינה מאז ההשתלטות.

"זוואהירי היה חשוב הרבה יותר מבחינה אסטרטגית מאשר טקטית לאל-קאעידה", אמר קולין קלארק, אנליסט ללוחמה בטרור ב-Sofan Group, חברת ייעוץ אבטחה שבסיסה בניו יורק. "הוא הוביל את הקבוצה בזמנים סוערים, כולל האביב הערבי ועלייתה של המדינה האסלאמית. הוא שמר על הארגון והסניפים והמוניטין שלו עדיין ארגוני טרור לקחו ממנו יעוץ אסטרטגי, גם אם עם הזמן הם הפכו אוטונומיים יותר".

זוואהירי, היה בטוח שלא יגלו אותו, והתגורר בעיר צפופה בין אזרחים רבים, פניו היו מוכרות למיליוני אמריקאים מהדיבורים המצולמים שלו נגד ארצות הברית, מילא תפקיד חשוב בהפיכת אל-קאעידה לארגון טרור קטלני ושאפתני יותר, לדברי רבים מהחוקרים שעקבו אחר מנהיגותו במשך עשרות שנים. על ידי מיזוג הארגון שלו ממצרים עם בן לאדן, הקבוצה הפכה לקבוצת טרור מסוכנת וגלובלית הרבה יותר, אמרו אנליסטים. זוואהירי הואשם באשמת הפיגועים של שגרירויות ארה"ב בקניה ובטנזניה ב-1998, התקפות שהדגישו לראשונה את האיום הגובר מצד אל-קאעידה אז נהרגו מאות בני אדם.

איימן אל זוואהירי חיסול ממוקד אפגניסטאן אל קאעידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד