כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בסוף מגיעים לכולם

דאעש ואל-קאעידה: מנהגי הטרור שחוסלו בשנים האחרונות

החיסול של מנהיג אל קאעידה אל זוואהירי היא מתקפת הלוחמה בטרור הראשונה מאז נסיגת כוחות ארה"ב מאפגניסטן באוגוסט האחרון. הנה הצצה לכמה מבצעים בעבר שכוונו למנהיגי המדינה האסלאמית ואל-קאעידה

דאעש ואל-קאעידה: מנהגי הטרור שחוסלו בשנים האחרונות
בן לאדן וזוואהירי צילום: צילום מסך

לאחר חיסולו של מנהיג אל קאעידה אל זוואהירי באפגניסטן ביום ראשון האחרון, חיסול שמגיע עשור אחרי חיסולו של מנהיג אל קאעידה דאז אוסמה בן לאדן, הנה מספר מחוסלים נוספים שארה"ב חיסלה במקומות שונים בעולם.

הבית הלבן וצבא ארה"ב הודיעו ביולי האחרון כי מאהר אל-אגאל, דמות מרכזית במדינה האסלאמית דאעש שפעלה לבניית רשתות של דאעש מחוץ לעיראק וסוריה, נהרג בתקיפת מל"ט אמריקאית בצפון מערב סוריה.

בפברואר האחרון כוחות מיוחדים של ארצות הברית ביצעו משימת סיכול טרור בסוריה, והרגו את אבו איברהים אל-האשימי אל-קוריישי , מנהיג הארגון של המדינה האסלאמית. בנוסף, אחד מסגניו של קוריישי נהרג אף הוא. שנתיים קודם לכן, חוסל מנהיג דאעש אבו בכר אל-בגדאדי, קודמו של קוריישי.

חמזה בן לאדן, בנו של מייסד אל-קאעידה, אוסאמה בן לאדן, שחלק ראו בו כוכב פוטנציאלי עולה ברשת הטרור, נהרג על ידי כוחות ארה"ב בפעולת סיכול טרור באזור אפגניסטן-פקיסטאן, בספטמבר 2019.

כשהנשיא ברק אובמה נכנס לתפקידו ב-2009, הוא הורה למנהל ה-CIA ליאון פנטה להעמיד את הרג או לכידת בן לאדן - שארגונו ביצע את פיגועי הטרור ב-11 בספטמבר בראש סדר העדיפויות.

בליל ה-1 במאי 2011, אובמה ובכירים צפו מחדר המצב של הבית הלבן בחיילים שטסו מאפגניסטן לאבוטאבאד, פקיסטן, כדי לפשוט על מתחם שבו האמינו שבן לאדן מסתתר. הצוות האמריקני הרג את בן לאדן, בן 54, ולקח את גופתו ושלל מסמכים וחפצים אישיים.

ב-7 ביוני 2006 הרגו כוחות ארה"ב את אבו מוסעב אל-זרקאווי, מנהיג אל-קאעידה בעיראק, בהתקפה אווירית על בית מצפון לבגדד.

חמזה בן לאדן אוסמה בן לאדן איימן אל זוואהירי אבו בכר אל בגדדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד