י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
דגים מסתתרים בחול

רוחצים בים הוזהרו מפני יצור ימי שעוקץ חזק שגורם ל"מבוגרים לבכות"

רוחצים בחופי בריטניה הוזהרו מפני יצור קטן בים שמתחפר בחול ועוקץ כל כך כואב, עד שמצילים ראו מבוגרים שבכו מרוב כאב. היצורים הגיעו לחופים בבריטניה בגלל שינויי האקלים

רוחצים בים הוזהרו מפני יצור ימי שעוקץ חזק שגורם ל"מבוגרים לבכות"
הדג המסוכן צילום: צילום מסך

דגים ארסיים עם עוקץ כל כך חזק עד שהם יכולים לגרום לאנשים להיות מחוסרי הכרה, הופיעו בחופים בבריטניה בגלל שינויי האקלים. בבריטניה מזהירים את הרוחצים לשמור על ערנות אם הם מתכננים כניסה לתוך המים, כדי להימנע מעקצוץ על ידי דגים שקשה לראותם מכיוון שהם מסתתרים בחול.

ליצורים הטורפים התוקפניים יש עוקץ שמסוגל לגרום לכאב עז כל כך, ונטעם כי הם גרמו לגברים מבוגרים לבכות ואף יכולים לגרום לאנשים להתעלף. המינים, שרובם חומים ואורכם בסביבות ארבעה עד שמונה סנטימטרים, נראו בחופים ברחבי בריטניה כמו בוויילס, קנט, פלימות' וקורנוול.

הדגים נושאים ארס חזק בקוצים שמגנים על סנפיריהם ועל כיסויי הזימים. מצילים ממליצים לרוחצים ובמיוחד לשחיינים וגולשים לנעול נעלי חוף במים רדודים כדי להגן על כפות רגליהם מלבוא איתם במגע. לחלופין, על הרוחצים לגרור את רגליהם בזמן שהם הולכים על מנת לשבש את החול ולהפחיד כל דג שמתחפר בחול בתוך המים.

בו ג'ילט, מציל מארגון RNLI המסייע לאנשים שבמצוקה בחופים, סיפר כי הוא ראה גברים מבוגרים בוכים מכוח העוקץ של היצור הקטן. "זה באמת תלוי בגודל הדג, איך אתה דורך עליו ואיך הגוף שלך מגיב לארס", אמר. השפעת העוקץ יכולה להימשך בכל מקום בין 12 ל-24 שעות.

לילדים, קשישים, אנשים עם מצבים בריאותיים שונים או כל מי שסובל מתגובה חמורה במיוחד, מומלץ לפנות לעזרה רפואית אם נעקץ. ארגון הבריאות הבריטי ה-NHS ממליץ לאנשים שנעקצים להשרות את האזור הפגוע במים "חמים מאוד" למשך חצי שעה לפחות כדי למשוך את הארס החוצה.

דגים עקיצות חוף ים בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד