כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ניתוח לא שגרתי

רופא יהודי החליף את עצם הלסת של ילד בחלק שנלקח מרגלו

רופא בארה"ב השתמש בקטע מעצם הפיבולה של ילד בן 9 ברגלו הימנית התחתונה, כדי להחליף חלק מהלסת הימנית שלו, היכן שהיה גידול שפיר. "הייתי מאוד עצבני כאשר עברתי את הניתוח. פחדתי. אני מרגיש הרבה יותר טוב עכשיו"

רופא יהודי החליף את עצם הלסת של ילד בחלק שנלקח מרגלו
ד''ר דייויד הירש צילום: lenoxhill.northwell.edu

רופא יהודי בברוקלין ביצע לאחרונה ניתוח נדיר בדמיטרי פריסטוריס בן ה-9, תוך שימוש בקטע מעצם הפיבולה ברגלו הימנית התחתונה כדי להחליף חלק מלסת ימין שלו, שם היה גידול שפיר שאיים לעוות אותו. "הייתי מאוד עצבני כאשר עברתי את הניתוח. פחדתי. אני מרגיש הרבה יותר טוב עכשיו", סיפר דמטרי.

אימו של הילד, סטייסי פריסטוריס, אמרה כי הסאגה של בנה החלה כשהבחינה בלסת הימנית של דמיטרי שהיא נפוחה. היא חשבה שזו תגובה אלרגית למזון מסוים, אך מאוחר יותר התגלה כי מדובר בגידול. דמטרי עבר ניתוח בן שמונה שעות בפברואר האחרון במרכז רפואי לילדים על שם 'כהן' בבית החולים היהודי בנורת'וול לונג איילנד.

אחד המנתחים של דמיטרי, ד"ר דייויד הירש, אמר כי נדיר להחליף את הלסת של ילד בעצמות מהרגל בגלל גידול. "ילדים לעיתים רחוקות מקבלים גידול מסוג זה", אמר הירש, יו"ר מחלקת כירורגית פה ולסת בבית החולים במנהטן.

"כשאנחנו כן רואים גידול כזה, הוא בדרך כלל קטן. שלו היה הגדול ביותר שראינו בילדים". אימו של דמיטרי סיפרה כי "הגידול היה בגודל של ביצה כשהם הסירו אותו, נאמר לנו שהם צריכים להסיר את הגידול ועליהם לבנות מחדש את הלסת של דמטרי על ידי לקיחת עצם מהרגל שלו".

הירש סיפר כי הצוות שלו הצליח למזג בהצלחה את עצם הפיבולה של דמיטרי עם שאר עצם הלסת שלו, כאשר חלק גדול מעצם הלסת הפגועה הוסר. "דמטרי נרפא ממש טוב". אמר הרופא שלו.

ד"ר דייויד הירש

 

 

ברוקלין לסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד