י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אלו המועמדים האפשריים

הקרב על המקום השביעי: המחלוקת שנותרה בין סמוטריץ' לבן גביר

לאחר שאמש הצדדים הגיעו להבנות, זהותו של האיש במקום ה-7 נותר המכשול שעומד כעת בפני הסכם בין 'הציונות הדתית' ל'עוצמה יהודית' - סמוטריץ' מעוניין במועמד שיביא קולות מהציונות הדתית ותומך בסגן ראש מח"ש לשעבר, בן גביר רוצה איש "שלו" | בין המועמדים נמצאת גם מועמדת 'ימינה'

הקרב על המקום השביעי: המחלוקת שנותרה בין סמוטריץ' לבן גביר
בצלאל סמוטריץ ואיתמר בן גביר צילום: פלאש 90

המפלגות בימין קרובות לסיכום על ריצה משותפת ובהמשך היום (שלישי) צפויים לשבת, כשהמחלוקת שמפרידה בדרך להסכם הוא זהות אחד המקומות בעשירייה הראשונה.

בהצעה שהעביר סמוטריץ' הוא הביע הסכמה להנהגה משותפת עם בן גביר, ואף חלוקת שיווניית בעשירייה - אך הוא דורש כי המקום ה-7 ברשימה יהיה מוסכם. סמוטריץ' מצדד במועמד שיביא קולות מהציונות הדתית המיינסטרים והימין הרך.

המועמד שיו"ר 'הציונות הדתית' תומך בו הוא סגן ראש מח"ש לשעבר משה סעדה, שעלה לכותרות לאחר ראיונות בו תקף את התנהלות מערכת אכיפת החוק. "אני קורא לחברי איתמר, להתאחד בתמיכה בסעדה ולחתום על הסכם הריצה המשותפת", אמר סמוטריץ'.

בן גביר לא מעוניין בסעדה וטוען כי הוא צריך להשתבץ על המקום של 'הציונות הדתית', ורוצה לשפץ במקום השביעי את אלמוג כהן, שבבשנה האחרונה התקרב אליו ואף התמנה לרכז הדרום במפלגתו, כנציג בפריפריה. סמוטריץ', כאמור, לא רוצה בו. 

האפשרות היא מועמד פשרה בניהם - מועמדת שעלתה על הפרק היא רוני ססובר, מסורתית שהייתה מועמדת 'ימינה' לשעבר, שבעבר דיווחנו כי בדקה את האפשרות להתמודד בפריימריז ב'ציונות הדתית'. אצל בן גביר אומרים כי "מועמדת טובה, אך לא 'עוצמה יהודית'".

המחלוקת היא למעשה על אופי הרשימה ועל קהל המצביעים אליהם הם צריכים לפנות. סמוטריץ' סובר כי המפלגה צריכה גם לקרוץ למצביעי 'ימינה' לשעבר ובן גביר שואף להביא יותר קולות מהפריפריה.

מי שהתייחסה להסכם המסתמן, היא חברת הכנסת מיכל וולידגר ממפלגתו של סמוטריץ שכתבה כי "‏האחדות עם בן גביר חשובה לנו אך יש לתת ייצוג הולם לכל גווני המגזר", אך לדבריה "אסור שהציונות הדתית המרכזית, הקלאסית, תדחק לסוף הרשימה".

בסביבתה אומרים ל'בחדרי חרדים' כי זו לא ביקורת על נתינת המקומות לבן גביר, אלא קריאה למתפקדים ואלה שלא התפקדו למפלגה לבחור בפריימריז בדמויות מיינסטרים מהמגזר, שהיא מזוהה ככזאת, כדי לגוון את הרשימה. המהלך מתואם עם סמוטריץ'.

על פי ההסכם, כאמור, בן גביר מקבל את מקומות 2,5,7,9,10, השאר סמוטריץ' יחד עם מקומות 11 ו-12 - כשכרגע מפלגת 'נעם', שהייתה ברשימה בבחירות האחרונות, מחוץ לאיחוד כשהיא דורשת שתי מקומות.

 

איתמר בן גביר בצלאל סמוטריץ' מפלגת הציונות הדתית בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד