כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
סין תערוך תמרון צבאי

על רקע המתיחות: ננסי פלוסי נחתה בטייוואן

בייג'ינג הזהירה את וושינגטון כי היא "תשלם מחיר" אם יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב תבקר בטייוואן. אך נראה כי ארה"ב לא התרגשה יתר על המידה, ומטוסה של ננסי פלוסי נחת בשלום באי הטייוואני. בתגובה סין תערוך תרגיל צבאי גדול ליד טייוואן בין הרביעי לשביעי באוגוסט

על רקע המתיחות: ננסי פלוסי נחתה בטייוואן
חיילי צבא סין צילום: צבא סין

ננסי פלוסי, יו"ר בית הנבחרים של ארצות הברית, נחתה בטייוואן, לביקור שעורר את זעמה של סין השכנה שטוענת לבעלות על האי כטריטוריה משלה. הגעתה של פלוסי עלולה לגרום למשבר גדול בין סין לארה"ב, שאינה מכירה רשמית בטייוואן כמדינה עצמאית, אך עדיין נדרשת על פי החוק האמריקאי לספק לממשלה הטייוואנית את האמצעים להגן על עצמה. בתגובה לביקור סין תערוך תרגיל צבאי גדול ליד טייוואן בין הרביעי לשביעי באוגוסט.

סין איימה ב"תוצאות חמורות" אם פלוסי הפקידה האמריקנית השלישית בדרגה הגבוהה ביותר אחר הנשיא ביידן וסגניתו האריס תבקר בטייוואן. ארבע ספינות של הצי האמריקאי, כולל נושאת מטוסים אחת, נפרסו במים מזרחית לטייוואן לפני הגעתה של פלוסי. אך נראה שהסינים רק איימו באיומים כמו חול. היא תהיה הפוליטיקאית האמריקאית הבכירה ביותר שביקרה באי זה 25 שנה.

פלוסי, בת 82, היא פוליטיקאית דמוקרטית בארה"ב שמכהנת כיו"ר בית הנבחרים מאז 2019, ולפני כן מ-2007 עד 2011 - האישה היחידה שמילאה את התפקיד. תפקידו של הדובר הוא לוודא שהבית יעביר חקיקה הנתמכת על ידי מפלגת הרוב - כיום הדמוקרטים - וכן לקבוע אילו הצעות חוק יגיעו ומתי. לפני בחירתה, פלוסי עמדה בראש המפלגה הדמוקרטית של קליפורניה מ-1981 עד 1983. כעת היא בכהונתה ה-18 בקונגרס.

הביקור בטייוואן יצר כאב ראש דיפלומטי עבור הבית הלבן בוושינגטון. בשבוע שעבר אמר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לכתבים שמשרד ההגנה האמריקני מאמין שזה לא יהיה חכם. "הצבא חושב שזה לא רעיון טוב כרגע", אמר, "אבל אני לא יודע מה הסטטוס של זה", הוסיף במהירות.

ביום שני, דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, אמר כי לגברת פלוסי "יש את הזכות לבקר בטייוואן" ו"היא מקבלת החלטות משלה", והוסיף כי הבית הלבן מכבד את עצמאות הקונגרס האמריקני.

סין טייוואן ננסי פלוסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד