י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הכי קרוב ל'אובר'

משרד התחבורה יאפשר לכל נהג להרוויח כסף מנסיעות

תיקון חדש של משרד התחבורה מבקש לקבוע כי נהג המסיע ברכבו נוסעים נוספים בנסיעה שיתופית, יוכל לגבות עד 4 שקלים לכל קילומטר נסיעה, במקום שני שקלים כיום

משרד התחבורה יאפשר לכל נהג להרוויח כסף מנסיעות
משוחח בטלפון. אילוסטרציה צילום: unsplash

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים פרסם להערות הציבור, תיקון תקנה שיגדיל את ההשתתפות המותרת בחוק, לגבייה בנסיעה שיתופית.

עם אישור התקנות, נהג המסיע ברכבו נוסעים נוספים בנסיעה שיתופית, יוכל לגבות עד 4 שקלים לכל קילומטר נסיעה, במקום 2 שקלים כיום. סכום זה יתחלק רק בין הנוסעים בנסיעה השיתופית, לא כולל המסיע.

עלייה זו נועדה להתאים את עלויות ההשתתפות של הנוסעים בנסיעה שיתופית, בעלויות הדלק ותחזוקת הרכב של הנהג, ומנגד לעודד את הנהגים ברכב להעלות את מקדם המילוי ולהסיע ברכבם נוסעים נוספים, ובכך לצמצם את מספר כלי הרכב על הכבישים ולסייע בצמצום גודש התנועה, בעיקר בשעות השיא.    

במשרד התחבורה מדגישים כי הגבלת הסכום המותר לגביה, מספר הנסיעות השיתופיות ביום ומספר הנוסעים בכל נסיעה, נועדו להבטיח שהסדר זה לא יהווה תשתית לנסיעות למטרת רווח ודרך עיסוק, מה שישיג את המטרה ההפוכה ויגביר את הגודש בכבישים.

מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק הגיבה למהלך: "העתיד הוא בנסיעות שיתופיות ובהסעת המונים, והמדיניות העקבית שלנו היא לעודד ולהקל על הבחירה הזו על פני נסיעה לבד ברכב הפרוי, העלאת תקרת ההשתתפות לעד 4 שקלים לק״מ נועדה להפוך את ה״קאר-פול״ ליותר אטרקטיבי. אנחנו קוראות לציבור להתארגן לנסוע ביחד, כך גם תוכלו להנות מדרך פנויה במקום לעמוד בפקקים, לחסוך בנהיגה ולהפחית את זיהום הסביבה".

 

נסיעות שיתופיות כסף משרד התחבורה אובר (uber) מוניות אובר תחבורה ציבורית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד