כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
שנה"ל תפתח כרגיל?

"משהו השתחרר": בהסתדרות המורים מדווחים על התקדמות במו"מ

לאחר שבועות של חוסר התקדמות מול האוצר ופגישה אחת שהסתיימה בפיצוץ, הסתדרות המורים דיווחה על פגישה עניינית, והצעה 'פחות גרועה' מקודמתה, נציגי המורים הודיעו כי נקבעו פגישות נוספות להמשך השבוע 

"משהו השתחרר": בהסתדרות המורים מדווחים על התקדמות במו"מ
ילדים בבית הספר. אילוסטרציה צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

הסתדרות המורים הצהירה כי היום (שלישי) התקיימה פגישה עניינית בין נציגי משר החינוך, משרד האוצר והסתדרות המורים וכי נקבעו נוספות להמשך השבוע. זאת לאחר חודשים בהם הסתדרות המורים דיווחה על "משא ומתן מזדחל".

על פי האתר 'דבר' המסקר בהרחבה את מאבק המורים, הצהרה זו מבשרת התקדמות במשא ומתן, לאחר שלטענת הסתדרות המורים, ההצעה הקודמת של משרד האוצר הייתה "גרועה מהמצב הנוכחי". ההצעה כללה העלאת שכר המורים המתחילים ב-30%, לצד קליטת מורים בחוזים אישיים ומתן סמכויות למנהלים לפטר מורים.

במהלך המשא ומתן משרד החינוך הציע גם הוא גם הצעה להסכם קיבוצי חדש. הסתדרות המורים הגיבה בחיוב למתווה זה. "אנחנו מברכים על מתווה שרת החינוך שסופסוף מתכתב עם המציאות בשטח ומצמצם את הפער בין עמדת הסתדרות המורים לעמדת המדינה, בכל הנוגע לשכרם של כלל עובדי ההוראה", נמסר מהסתדרות המורים, "אין ספק שמדובר בצעד בכיוון הנכון, שיכול לסייע בהבראת מערכת החינוך. יחד עם זאת, עדיין יש לנו השגות שאנו מקווים לגשר עליהן בדיאלוג הפתוח והפורה שאנו מנהלים מול משרד החינוך".

הסתדרות המורים מצויה במאבק על הסכם קיבוצי חדש מתחילת יוני הכולל השבתת מערכת החינוך ומשמרות מחאה של הסתדרות המורים מול בית ראש הממשלה, בעקבות המשא ומתן האיטי והעיקש מצד משרד האוצר.

הסתדרות המורים משרד האוצר שביתה בבתי ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד