כ"א אייר התשפ"ד
29.05.2024
מהומה במליאה

שר המשפטים: "גאה לשרת בממשלה שבראשה עומדת ניצולת שואה"

חברי פרלמנט צרפתים מהשמאל הקיצוני עזבו היום את המליאה בצרפת בהפגנתיות בעקבות נאומים תוקפניים של חבר הפרלמנט מאיר חביב ושר המשפטים אריק דופונט מורטי נגדם. שר המשפטים הצרפתי: "לפגוע ביהודי זה לפגוע ברפובליקה כולה"

שר המשפטים: "גאה לשרת בממשלה שבראשה עומדת ניצולת שואה"
אולם המליאה צילום: צילום מסך

מהומה היום (שלישי) במליאת הפרלמנט הצרפתי בעקבות שאילתה שהציג חבר הפרלמנט היהודי מאיר חביב. חברי פרלמנט צרפתים מהשמאל הקיצוני עזבו את המליאה בצרפת בהפגנתיות בעקבות נאומים תוקפניים של חבר הפרלמנט מאיר חביב ושר המשפטים אריק דופונט מורטי נגדם. שר המשפטים הצרפתי פנה לחביב ואמר: "אדוני חבר הפרלמנט לפגוע ביהודי זה לפגוע ברפובליקה כולה".

המהומה החלה כשחבר הפרלמנט מאיר חביב פנה בשאילתה לראש הממשלה בנוגע להעמדה לדין של המחבלים האחראיים על הפיגוע שאירוע לפני 39 שנים במסעדה היהודית גולדנברג בפריז, ביניהם ראש החוליה המתגורר ברמאללה.

"מחבלים שרצחו צרפתים צריכים להיעצר, להישפט או להיות מנוטרלים, כפי שעשו ביום שבת האחרון האמריקאים עם ראש הארגון אל קאעידה" אמר חביב ושאל "מדוע צרפת לא דרשה את הסגרתו של המחבל שמתגורר ברמאללה כתנאי מקדים לפגישה עם אבו מאזן?".

מאיר חביב בפרלמנט הצרפתי

עוד הזכיר חביב שאותו אבו מאזן מעניק מדי חודש משכורות של שרים למשפחות מחבלים שרצחו יהודים, "ביניהם חברת ילדות שלי אסתר הורגן שנרצחה. למה צרפת הצביעה שוב ביולי האחרון בעד החלטה שקרית באו"ם שמאשימה לא את איראן, לא את אפגניסטאן, לא את קוריאה הצפונית אלא את ישראל בפגיעה בזכויותיהן של נשים פלסטיניות".

"אדוני ראש הממשלה, ב-2022 האנטישמיות החדשה עדיין קיימת בצרפת, בין היתר בשמאל של המליאה הזאת. צרפת והממשלה שלכם לא יכולים גם להצביע על הגדרה חדשה של אנטישמיות ובאותו זמן להמשיך לממן ארגונים פלסטינים שקשורים ישירות לחמאס ולטרור ולהמשיך בהצבעות באו"ם נגד ישראל".

שר המשפטים הצרפתי, אריק דופונד מורטי נבחר לענות לחבר הפרלמנט מאיר חביב ותקף בנאומו את השמאל והימין הקיצוני כאחד. חברי הפרלמנט של מפלגות אלו בחרו לעזוב את הפרלמנט תוך כדי נאום השר. תוך מחיאות כפיים סיים שר המשפטים את נאומו כשאמר: "אני גאה להיות שייך לממשלה, שבראשה עומדת ניצולת שואה. אני גאה בדבריו של הנשיא במאבק נגד האנטישמיות. אדוני חבר הפרלמנט, לפגוע ביהודי זה לפגוע ברפובליקה כולה".

מאיר חביב צרפת מהומה במליאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד