כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
קבוצת טרור גזענית

גרמניה: החל המשפט נגד ניאו-נאצי שרצה לפתוח ב"מלחמת גזעים"

צעיר נאצי מואשם בגרמניה בניסיון להקים סניף של קבוצת טרור. הוא גם היה מועמד למפלגה השמרנית המרכזית של גרמניה. התובעים אומרים שהוא עשה מאמצים להשיק סניף מקומי של ארגון ניאו-נאצי וקבוצת טרור גזענית ואנטישמית

גרמניה: החל המשפט נגד ניאו-נאצי שרצה לפתוח ב"מלחמת גזעים"
מעצר בגרמניה: אילוסטרציה צילום: משטרת ראבנסבורג גרמניה

משפטו של צעיר בן 20 שהואשם בניסיון להקים ארגון טרור ניאו-נאצי החל בעיר פרנקפורט בגרמניה. מרווין פוליטיקאי מקומי, נעצר בספטמבר 2021 בעקבות פשיטה משטרתית בביתו. הרשויות גילו כמה מטעני חבלה לא קונבנציונליים שנבנו בעצמם וכן מניפסט גזעני וחומר המיועד למסע גיוס. \

התובעים אומרים שהוא עשה מאמצים להשיק סניף מקומי של הארגון הניאו-נאצי Atomwaffen Division - קבוצת טרור גזענית ואנטישמית. התביעה הודיעה כי הוא רצה לפתוח ב"מלחמת גזעים" בגרמניה "כדי לשמר את האוכלוסייה הלבנה".

המילה 'אטומוופן' (Atomwaffen) היא המילה הגרמנית ל'נשק אטומי', הארגון שנוסד בארה"ב בשנת 2015. כמה מחבריה נכלאו בגין איומים על עיתונאים ופעילים אנטי גזעניים. הם גם מואשמים בתכנון התקפות נגד מוסלמים ויהודים, בין היתר, במטרה לפתוח ב"מלחמת גזע" ולערער את הדמוקרטיה.

למרווין היו תוכניות קונקרטיות לעורר מלחמת אזרחים עד 2024, במקביל, החשוד התאמן להיות נגר והיה יו"ר האיחוד הנוצרי-דמוקרטי (CDU) בעיירה הקטנה שפנגנברג שבמדינת הסן. באתר המפלגה אמרו שהם מתרחקים מ"כל צורה של קיצוניות, גזענות, אנטישמיות ושנאת זרים".

הרשויות אמרו שחברי הארגון ניסו למשוך צעירים גרמנים באוניברסיטאות בברלין ובפרנקפורט באמצעות פליירים ותעמולה באינטרנט. שרת הפנים החדשה של גרמניה, ננסי פאסר, כינתה את הקיצוניות הימנית "האיום הגדול ביותר" של גרמניה עם כניסתה לתפקיד בדצמבר.

גרמניה ניאו נאצי טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד