י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חוששת מפעולות נקם

בעקבות החיסול: ארה"ב מזהירה את אזרחיה בעולם

בארה"ב מבינים את הפוטנציאל לנקמה מצד תומכי אל קעידה בעקבות חיסולו של מנהיגם, ומזהירים את האזרחים ברחבי העולם מפני פעולות נקם כלפי מתקנים או אזרחים אמריקנים

בעקבות החיסול: ארה"ב מזהירה את אזרחיה בעולם
אילוסטרציה צילום: unsplash

משרד החוץ האמריקני מזהיר את אזרחי ארצות הברית מעבר לגבולות המדינה כי "יש פוטנציאל גבוה יותר לאלימות אנטי-אמריקאית" בעקבות החיסול וכי תומכי אל-קאעידה ש"עשויים לבקש לתקוף מתקנים, כוח אדם או אזרחים אמריקאים".

בכיר בממשל האמריקני אמר כי בכירי הטליבאן היו מודעים לנוכחותו של מנהיג אל קעידה איימן מוחמד רביע א-זוואהירי בקאבול בירת אפגניסטן ואמר כי ארצות הברית מצפה שהטליבאן יעמוד בהסכם שנחתם עמו שלא לאפשר ללוחמי אל-קאעידה להתבסס שם מחדש. לתד זאת עולה השאלה, האם הטאליבן העניק לו מחסה ביודעין כדי להגן עלו מפני החיסול.

מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן, אמר כי הטליבאן "הפר באופן בוטה" את הסכם דוחא בין שני הצדדים על ידי אירוח ומחסה של זוואהירי, אך לא ברור אם כוונתו בדבריו כי יהיו לכך השלכות כלשהן, מלבד העובדה הברורה כי ארצות הברית תמשיך להרגיש חופשית לחסל את מבקשי רעתה בכל מקום בעולם. 

איימן אל זוואהירי. (מתוך שידורי כאן 11)

כעת כאמור חיסולו של מנהיג אל-קאעידה איימן אל-זוואהירי על ידי ארצות הברית עשויה לגרום לתומכי אל-קאעידה לנסות לפגוע במתקנים או אזרחים אמריקאים עם פוטנציאל לאלימות אנטי-אמריקאית נוספת, כך הזהירה מחלקת המדינה בהצהרה שנמסרה הלילה (רביעי).

"בעקבות מותו של אל-זוואהירי, תומכי אל-קאעידה, או ארגוני הטרור הקשורים אליו, עשויים לבקש לתקוף מתקנים, אנשי צוות או אזרחים אמריקאים", מסרה מחלקת המדינה ב'עדכון זהירות עולמי' "משרד החוץ מאמין שיש פוטנציאל גבוה יותר לאלימות אנטי-אמריקאית לאור מותו של איימן אל-זוואהירי ב-31 ביולי 2022".

אל קעידה איימן אל זוואהירי חיסול ממוקד אפגניסטן מחלקת המדינה האמריקנית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד