כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
כנסת בפגרת בחירות

מקומם: מאות אלפי שקלים לח"כים חדשים

שלושה ברי מזל נכנסו לכנסת ולא יצטרכו לעבוד קשה לפחות למשך רבעון שנתי תמורת משכורתם הגבוהה, לצד שלל ההטבות שלהן זוכה מחוקק בכנסת ישראל שנמצאת ממילא בפגרת בחירות | אולי הגיע הזמן לשנות את החקיקה בנושא

מקומם: מאות אלפי שקלים לח"כים חדשים
מכונית מסוג סקודה. אילוסטרציה צילום: unsplash

מאז התפזרה הכנסת לבחירות התפטרו ממנה שלושה מחוקקים, כל אחד מסיבותיו שלו כשבמקומם נכנסו שלושה חברי כנסת חדשים הבאים בתור במפלגתם שיהנו כל אחד ממשכורת בסך 45 אלף שקלים לחודש, כולל רכב שרד וצוות עוזרים ויועצים וכל זאת על חשבון הציבור בעוד הכנסת נמצאת בפגרה.

הראשון היה עמיחי שיקלי ממפלגת 'ימינה' לשעבר שהתפטר מהכנסת כדי שיוכל להתמודד בבחירות הללו לכנסת הבאה לאחר שהופרש מסיעת 'ימינה' כי הצביע נגד המשמעת המפלגתית. במקומו נכנס בחזרה ח"כ לשעבר יום טוב כלפון.

השניה היא חברת הכנסת מיכל שיר-סגמן שערקה מ'תקווה חדשה' של גדעון סער למפלגת 'יש עתיד' של יאיר לפיד וזאת כשנה וחצי אחרי שעזבה את 'הליכוד'. במקומה נכנס לכנסת, מישל בוסקילה, פעיל 'תקווה חדשה' מאשקלון.

השלישי שצפוי להתפטר ככל הנראה היום, הוא חבר הכנסת גדי יברקן מ'הליכוד' שאמש דווח כי הוא עושה בכדי שיוכל להתמודד לפי תקנון בית הדין של הליכוד במשבצת העולים בפריימריז של הליכוד שייערכו בעוד שבוע ב-10.8, כנציג עולי אתיופיה. הבאה אחריו ברשימת הליכוד היא חברת הכנסת לשעבר ממפלגת 'כולנו' שעברה מאז לליכוד, טלי פלוסקוב שעדיין שוקלת אם להיכנס לכנסת או להתמודד גם כן במשבצת העולים כנציגת עולי ברית המועצת. במידה ותחליט להתמודד הבא אחריה ברשימה הינו האלוף במיל' ח"כ לשעבר עוזי דיין.

כל השלושה הללו יעלו למדינה ולאזרחיה כמיליון שקלים עם נסכם את עלות משכורתם למשך כהונתם הקצרה בת שלושת החודשים עד להשבעת הכנסת הבאה, עלות שכוללת גם את הוצאות רכביהם, עוזריהם ויועציהם. שמא יבוא בכנסת הבאה חבר כנסת אכפתי ואמיץ שיסדיר חקיקה בנושא.

חברי כנסת בחירות לכנסת ה-25 משכורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד