י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

נעצר תושב טייבה שיצא לסייע למורדים בסוריה

תושב טייבה שהמשך לתפיסות סלפיות קיצוניות הדוגלות בטרור - נעצר • האישום: יצא לסייע לכוחות המורדים בסוריה • חשש: סיוע כזה עשוי לפתוח דלת לארגוני טרור

העצור
העצור

הותר לפרסום: בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית של מחוז מרכז במשטרת ישראל, נעצר ב-14 יולי 2013, עבד אל-קאדר עפיף עבד אל-קאדר אלתלה, תושב טייבה, אשר יצא לסוריה על מנת להצטרף שם לכוחות המורדים, הנאבקים בשלטון הסורי.

אלתלה, כבן 26, סטודנט לרוקחות בירדן, הכיר במהלך לימודיו סטודנטים עיראקים ופלסטינים, התומכים בזרם הסלפיה ג'האדיה, המהווה בסיס אידיאולוגי לתפיסותיו של ארגון אל-קאעידה, ובהשפעתם החל לדגול באידיאולוגיה הסלפית ולהתחזק בדתו.

בחקירתו בשירות הביטחון הכללי, הודה אלתלה כי יצא לסוריה על מנת להצטרף לג'יהאד כנגד צבא סוריה, וכי שם פנה לנציג ארגון ג'בהת אלנוצרה, ארגון המוכר כגוף המהווה חלק מתשתיות הג'יהאד העולמי באזור, והתגייס לשורותיו.

יצוין, כי בתופעה של יציאת ערבים ישראלים לסוריה טמון פוטנציאל סיכון גדול. זאת, נוכח חשיפתה של הזירה הסורית לפעילותם של גורמים עוינים למדינת ישראל, בדגש על "הג'יהאד העולמי". וכך, ערבים ישראלים היוצאים לסוריה, לצד אימונים צבאיים שהם עוברים שם, נחשפים לאידיאולוגיה הקיצונית של "הג'יהאד העולמי", ובהשפעתה עלולים להיות מנוצלים בידי גורמי טרור להשגת מידע על יעדים בישראל ואף לביצוע פעולות טרור נגדה.

בתאריך 9 אוגוסט 2013, הוגש לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום כנגד עבד אל-קאדר אלתלה בעבירות של: מגע עם סוכן חוץ, יציאה שלא כדין.
כתב אישום סוריה עזרה מורדים סלפי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד