כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
פשיטה משולבת

המשטרה פשטה על מפעל לתרופות מזויפות ומכונות לייצור התרופות

משרד הבריאות ומשטרת ישראל פשטו על מפעל פיראטי באשדוד, שעל פי החשד ייצר תרופות מזויפות. במקום נמצאו מספר מכונות לייצור תרופות, לרבות מכונה למילוי אריזות תרופות, וכן נתפסו אריזות ריקות רבות

 המשטרה פשטה על מפעל לתרופות מזויפות ומכונות לייצור התרופות
התרופות המזויפות צילום: משרד הבריאות

בפעילות משותפת של האגף לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות ויחידת הונאה תל אביב במשטרת ישראל ובסיוע תחנת אשדוד, נערכה אתמול פשיטה על מפעל פיראטי באשדוד, שעל פי החשד ייצר תרופות מזויפות ואלכוהול מזויף. במקום נמצאו מספר מכונות לייצור תרופות, לרבות מכונה למילוי אריזות תרופות, וכן נתפסו אריזות ריקות רבות. בסיום הפשיטה אף הובא חשוד לתחנת משטרת אשדוד לחקירה.

במפעל נתפסו מאות כדורים נוספים מזויפים, כמו כן, נמצאו במקום אמפולות ריקות שעל פי החשד מיועדות למילוי תרופות, המשמשים באופן לא חוקי להגדלת מסת השריר, וכן נמצאו שרוולי פקקים עם הכיתוב "grey goose vodka" וכן נתפסו בקבוקים ריקים של אותו המותג דבר המעלה חשד שיוצר במקום אלכוהול מזויף. סך הכל נתפסו אלפי תרופות מזויפות, כאשר חלקן יוצרו במפעל וחלקן הוברחו באופן לא חוקי. בנוסף, על פי החשד, יוצר במקום פריטים נוספים האסורים לשיווק או שימוש בישראל.

הציוד שנתפס בפשיטה המשטרתית ומשרד הבריאות

במשרד הבריאות מזהיר מפני שימוש במוצרים מזויפים העלולים לפגוע בבריאות הציבור ומזכיר כי יש לרכוש תרופות בבתי מרקחת בלבד ובאישור רופא.

ד"ר רוני ברקוביץ', מנהל אגף האכיפה והפיקוח במשרד הבריאות: "משרד הבריאות פועל יחד עם גורמי האכיפה כנגד הפצה ושיווק של תרופות ותכשירים לא מורשים ומזויפים. מאחר ותרופות שאינן משווקות במסלולי השיווק המאושרים או תרופות מזויפות, עלולות לסכן את בריאות הציבור, לגרום לתחלואה ואף למוות, יש להיזהר ולא לרכוש תרופות במקומות או באתרים לא מוכרים".

משרד הבריאות משטרת ישראל תרופות פשיטה משטרתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד