י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סאגת הקאנטרי

ניצחון לשומרי השבת בחריש: המכרז נסגר לאחר שלא נמצא יזם

לאחר אין ספור מאבקים של חלק גדול מאוכלוסיית העיר חריש: המכרז להקמת קאנטרי מחלל שבת שהיה צפוי להיבנות בעיר, נסגר ללא ההצעה של אף יזם המעוניין להתמודד במכרז | התושבים שניהלו את המאבק: "אנו שמחים על כך שהשבת ניצחה והתכנית לא עלתה בידם"

ניצחון לשומרי השבת בחריש: המכרז נסגר לאחר שלא נמצא יזם
בריכת שחייה. אילוסטרציה צילום: unsplash

השבת תובעת את עלבונה: המכרז להקמת קאנטרי מחלל שבת שהיה צפוי להיבנות בחריש, נסגר ללא ההצעה של אף יזם המעוניין להתמודד במכרז. 

אמש (שלישי) פורסם כי המכרז להקמת הקאנטרי העירוני של חריש נסגר ללא הצעות. פרסום המכרז החדש נדחה למועד לא ידוע. 

מסתבר שכעת, לאחר סגירת מועד המכרז מתברר כי הפרויקט השאפתני והמורכב, אינו אטרקטיבי דיו עבור היזמים, לפחות לא בשלב זה. "נצטרך לעשות בדיקה כדי להבין מדוע המכרז לא היה כדאי ליזמים וננסה לשפר את תנאי המכרז". ציין מ״מ ראש העיר, שלמה קליין.

מאבק תושבי חריש

כזכור, הקאנטרי שהיה מתוכנן להיבנות על שטח של כ- 10 דונם בקצה שכונת בצוותא בה מתגוררות מאות משפחות חרדיות ובסמיכות לפרויקטים חרדיים שטרם אוכלסו בהם רכשו דירות כ- 400 משפחות חרדיות עורר סערה של ממש בחריש. 

המכרז לבנייתו שפורסם לפני כשלושה חודשים ע"י עיריית חריש כלל בתוכו סעיף המחייב להפעיל את המתחם בשבת, דבר שהביא אף חלק מחברי המועצה הדתיים לאיים במשבר קואליציוני.

במכתב שפרסמו רבני חריש לפני מספר שבועות הם קראו לעירייה לחזור בה ולהסיר את הסעיף המחייב את הפעלת הקאנטרי בשבת כשהם כותבים "שמירת השבת הציבורית בחריש היא מהיסודות החשובים ביותר של עירנו ההולכת ונבנית. רובם המובהק של תושבי העיר מייחל שחריש תשמור על השבת בכל המרחב הציבורי שלה". לפני מספר שבועות אף התקיימה בשכונת בצוותא קבלת שבת המונית בהשתתפות למעלה מ- 500 איש מתושבי השכונה במחאה על כבודה של השבת.

מכתב רבני חריש 

אף רוכשי הדירות בפרויקט "מול המצפה" הממוקם בצמידות למיקומו במתוכנן של הקאנטרי ורובם המוחלט של הרוכשים בו נמנים על הציבור החרדי פנו במכתב לעירייה ולמספר גורמים המעורים בעניין ביניהם למשרד הבינוי והשיכון וליזמים ששקלו להתמודד במכרז בו הם דורשים לשנות את מיקום המתחם באופן מידי. "מיקומו של הקאנטרי מתחת לפרויקט בו רוב מובהק של התושבים הינם חרדיים, הינו בעייתי ביותר וללא שיקול מקצועי. פתיחתו של מתחם שכזה בסמיכות לריכוז חרדי כה גדול ובאזור שרוב תושביו שומרי תורה ומצוות יגרום לחיכוכים בלתי נמנעים תמידיים וסבל רב הן לתושבים והן למבלים ולמבקרים, מאבקים אלו לא יתרמו ויוסיפו לא לשגשוגו של המתחם ולא לאיכות החיים של כלל תושבי שכונות אלו," ציינו הרוכשים במכתבם.

בשיחה עם נציגי הרוכשים בפרויקט הם מביעים שמחה על נפילתו של המכרז. "רוב הציבור בחריש הינו שומר תורה ומצוות. אלו שהתעקשו על בנייתו של הקאנטרי ופתיחתו בשבת הם סיעת הליברלים בעיר שמחזיקה בכוח פוליטי גדול בעקבות אופי האוכלוסייה שהתגוררה בעיר בבחירות האחרונות לפני כשלש שנים, דבר שהשתנה באופן דרמטי כיום בעקבות גידולו העצום של הציבור החרדי בעיר. הם יודעים שבבחירות הבאות כל התמונה בעיר תשתנה, והם מנסים עכשיו לקבוע עובדות בשטח. אנו שמחים על כך שהשבת ניצחה והתכנית לא עלתה בידם ושמחים על כך שגם היזמים הפנימו את המהפך שחל בחריש והבינו שלא משתלם לפתוח מתחם שכזה בעיר שרוב תושביה כיום שומר תורה ומצוות, בפרט באזור שכונת בצוותא שצפוי למנות בתקופה הקרובה קרוב לשמונה מאות משפחות חרדיות."

עו"ד מיכאל ליטווק תושב חריש ויועמ"ש בצלמו שהתנגד למכרז מסר: "שמח על הבשורה שכרגע המכרז ירד מהפרק ושלא עלתה כל הצעה למכרז מבזה המכריח את הזכיין לפתוח בשבת, מכרז המדיר ציבור שלם והמכריח זכיין לפתוח בשבת בניגוד לחוק, דינו להתבטל".

 

חריש קאנטרי שבת חרדים חילונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד