כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

חרדים בעתירה לבג"ץ: "קיצוץ לא חוקי, 40 אלף ילדים ירדו מתחת לקו העוני"

ארבעה חרדים תושבי קרית גת ואשדוד בעתירה לבג"ץ נגד הקיצוץ בקצבאות הילדים • הטענות העיקריות: קיצוץ לא חוקי הפוגע בעשרות אלפי ילדים, ומפלה אוכלוסיות מסוימות • לא בוצע דיון מקצועי ומעמיק בהשלכות הקיצוץ • "עולה ממנו ריח חריף של שימוש בשיקולים זרים" • בפנים: המסמך

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

ארבעה חרדים, אבות למשפחות ברוכות ילדים מאשדוד וקרית גת, הגיבו בצעד מקורי לקיצוץ החריף בקצבאות הילדים: הגשת עתירה לבג"ץ, למתן צו על תנאי נגד כנסת ישראל, בדרישה לבטל את הקיצוץ האכזרי, משורה ארוכה של סיבות וטעמים.

השופט י' דנציגר שדן בעתירה הציב למדינה 40 יום להגיש את תשובתה.

הארבעה: יוחנן נחום לב, מנחם גרינבוים, יחיאל משה רוזנבוים ויעקב רוטנשטיין הגישו את העתירה באמצעות עורך הדין רמי אברמוב, ובה הם דורשים "לנמק מדוע לא לבטל את הסעיפים שהתקבלו במסגרת חקיקכוללת של חוק ההסדרים, ומשמעותם קיצוץ דורסני, אכזרי, אגרסיבי ובלתי מידתי בקצבאות הילדים", הם גם תובעים לנמק "מדוע לא דרשה המשיבה לקיים בגין סעיפים אלה דיון מעמיק ונפרד בשיתוף עם כל הגורמים המקצועיים הרלוונטיים.. באמצעות הקמת מנגנון, אשר יתבסס על חישוב כלל הצרכים וההוצאות הנדרשות בפועל לשם קיום הולם בכבוד של הילדים".

בהמשך העתירה טוענים העותרים גם כי מדובר בפגיעה בזכויות היסוד של הילדים, ובזכותם לקיום בכבוד. הם גם מצטטים את התנגדותם של גורמי מקצוע רבים לקיצוץ, והעובדה שהקיצוץ המדובר יוביל עוד 40 אלף ילדים מתחת לקו העוני.

"עולה החשש שסעיפי החוק התקבלו מתוך שיקולים זרים, המפלים בין מגזרים שונים באוכלוסיה, ובעיקר מתוך כוונה לפגוע במשפחות ברוכות ילדים, במגזר היהודי החרדי והערבי, שהינם המגזרים העניים ביותר במדינה", נאמר בתביעה.

"מדוע לא יבוטלו סעיפי החוק אשר מבקשים לגרום להגבלת הילודה במכוון, חרף הפגיעה הבוטה והבלתי חוקתית בעליל, המוגנת בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו".

לדברי העותרים: "לא נבדקו כלל ההשלכות החמורות שייגרמו כתוצאה מהקיצוץ המבוקש... עולה ריח חריף של שימוש בשיקולים זרים המפלים בין מגזרים שונים באוכלוסיה, ןבעיקר פגיעה במשפחות ברוכות ילדים".

הם מציינים כי אחד העותרים אף פנה במכתב לשר האוצר יאיר לפיד - ולא זכה במענה, ואף מציעים חלופות אחרות לקיצוץ.

כאמור, המדינה קיבלה 40 יום לספק את תשובתה.



























עתירה קיצוץ קצבאות יאיר לפיד בג''צ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד