כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מרטיט את הלבבות

סיפור מזעזע בבית וגן: בת החמש שהפכה למטפלת סיעודית

הלם בקרב רבים מתושבי 'בית וגן' שלא היו מודעים לכך שבשכונתם מתגוררת מטפלת סיעודית בת חמש בלבד • אחרי פטירתה של הגב' שרה נעמי מרמס ע"ה הסיפור המשפחתי נחשף ומרטיט את הלבבות • התגייסות כוללת לעזרתן של שתי היתומות שנותרו בבית

סיפור מזעזע בבית וגן: בת החמש שהפכה למטפלת סיעודית
מצב סיעודי צילום: פיקסביי

זה התחיל כשהתפקוד של אמא החל להתדרדר. היא לא הבינה למה הידיים רועדות לה, וגם את הראש היא מתקשה להחזיק בצורה יציבה. כשהגיעה לרופא הוא מיהר להריץ סדרת בדיקות ולערב רופאים נוספים. האבחון הגיע מהר מאוד: פרקינסון.

לחצו כאן כדי לסייע למשפחת מרמס אחרי הטרגדיה הקשה>>>

באותו רגע הפכו הילדים שבבית ל'עוזרים של אמא'. הבן הבכור כבר היה אז אחרי בר המצווה שלו, רוב שעות היממה הוא היה בישיבה. עיקר העול נפל על שתי הבנות. אחת היתה בת 12, והצעירה יותר היתה בת חמש בלבד.

בגיל הזה הן למדו איך עוזרים לאמא ללכת, מה עושים כשהיא עומדת ליפול, איך מייצבים את העמידה שלה, וכיצד מגישים לה אוכל ושתייה באופן שלא יגרום לה להתלכלך.
לחצו כאן כדי לסייע למשפחת מרמס אחרי הטרגדיה הקשה.

האבא, הרב זאב וולף מרמס, נאלץ לעזוב את הכולל לשעות אחר הצהרים ויצא להביא טרף לביתו. בעבר היתה רעייתו הגב' שרה נעמי ע"ה, עובדת קשה כדי לפרנס את המשפחה וכדי שבעלה יוכל לשבת וללמוד. היא היתה מטפלת סיעודית בקשישות, עכשיו הילדות שלה מטפלות בה...

בהמשך הוצע להם טיפול כירורגי ייחודי שאמור היה להחזיר לגב' מרמס את התפקוד באופן מלא.

בלב הומה מהתרגשות הם ליוו אותה לחדר הניתוח, אבל כשהיא יצאה ממנו היא היתה משותקת בכל גופה.

הילדות הפכו למטפלות סיעודיות במלוא מובן המילה, הכל כולל הכל נפל על הכתפיים שלהן.

בימים האחרונים לחייה זכתה הגב' מרמס לחתן את בנה בכורה. היא ישבה בחתונה על כסא גלגלים, לא יכלה לרקוד, לא יכלה ללוות את החתן והכלה אל מתחת לחופה, אבל היא כן יכלה לדמוע מהתרגשות, והיא עשתה זאת בשפע. יחד איתה דמעו כל מי שהכיר אותה, והבין את עוצמת הטרגדיה.

שלושה ימים לאחר מכן היא נפטרה, והותירה בבית בעל צדיק שעלה לבדו מאודסה במסירות נפש כדי להקים בית של תורה ויראת שמים, ילד שרק עכשיו התחתן, ושתי ילדות שלא זכו לטעום חיי ילדות נורמליים, כי היו צריכות לטפל באמא החולה. עכשיו אין להן אמא לטפל בה, והלב שלהן שבור לרסיסים.

לחצו כאן כדי לסייע למשפחת מרמס אחרי הטרגדיה הקשה>>>

קופת העיר אשפוז סיעודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד