י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

המדריך לבחירת טרקטור למשק

אם עד היום נעזרתם בטרקטוריסט עבור ביצוע של שלל מטלות נחוצות, הרי שברשותכם כלי חשוב. טרקטוריסט שמכיר את העבודה ושבמקביל מכיר את תוואי השטח ואת המורכבות של הגידול החקלאי שבו מתמקדים, יידע להעניק דגשים חשובים לקראת רכישה

המדריך לבחירת טרקטור למשק
טרקטור צילום: FREEPIK

בין אם מגדלים מטע דובדבנים ובין אם מגדלים שדה כותנה, ככול הנראה שטרקטור אתם צרכים. החזקה של טרקטור מונעת את הצורך להיות תלויים באנשי מקצוע, ומאפשרת לבצע שורה של פעולות רצויות בהתאם ללוח הזמנים שנכון עבורכם (כידוע בתחום החקלאות עיתוי הוא שם המשחק). עם זאת, כיוון שרכישה של טרקטור למשק לא מבצעים בכול יום וכיוון שמדובר בהוצאה של עשרות אלפי שקלים, נדרשים לקבל החלטה מושכלת. כיצד אם כן בוחרים טרקטור? מוזמנים להיעזר בדגשים הבאים.

ראשית התייעצות

אם עד היום נעזרתם בטרקטוריסט עבור ביצוע של שלל מטלות נחוצות, הרי שברשותכם כלי חשוב. טרקטוריסט שמכיר את העבודה ושבמקביל מכיר את תוואי השטח ואת המורכבות של הגידול החקלאי שבו מתמקדים, יידע להעניק דגשים חשובים לקראת רכישה. מכאן שאם שמרתם על יחסי עבודה תקינים, הרגישו בנוח לערוך התייעצות. בנקודה זו מוטב לקחת בחשבון שמדי פעם תידרשו לבצע פעולה שדורשת חלק מיוחד (ויקר), ועל כן ניתן לקבל החלטה שאת העבודה השוטפת עם הטרקטור מבצעים בעצמכם, אך כאשר צץ צורך ייחודי, נעזרים בטרקטוריסט שילווה אותכם. באופן שכזה נמנעים מהוצאה גדולה, ובמקביל משיגים טרקטור עבור העבודה השוטפת.

סקר חברות

כל משק חקלאי מודע לעובדה שחיסכון חשוב, אך יש להבין מתי ההוצאה שווה את התמורה. מכאן שאם חשוב למצוא טרקטורים למכירה ששייכים לחברות המובילות בתחום, ושמציעים היצע נרחב שכולל מגוון תוספות שניתן לחבר לטרקטור, יש לאתר 2/3 אתרים שמתמחים בתחום ולהתחיל לקבל מושג ראשוני. כאן נעצור לחדד שלאיכות יש משקל רב. חברה שמובילה בתחום מציגה פיתוחים טכנולוגיים ברמה מאוד גבוהה, וזאת לצד איכות שמוכיחה את עצמה לאורך שנים ומגוון תרחישי שימוש. מכאן שאם יעילות, בטיחות ואיכות חשובים לכם, כניסה לאתרים שמתמקדים במכירת טרקטורים למשק מהווה נקודת פתיחה מבטיחה, ולו כדי להתחיל להבין אלו חברות נחשבות בתחום.

דגשים חשובים שיש לקחת בחשבון

לקראת רכישה הכרחי למפות את סך הצרכים, אותם אספנו במיוחד עבורכם. מוזמנים לעבור עליהם ובתוך כמה דקות להתחיל להבין במה מוטב להתמקד.

  • הנעה כפולה – לצד טרקטורים שמציעים הינע רגיל, יש כאלו שמציעים הנעה כפולה. זו מהווה קריטריון הכרחי עבור מצבים שבהם עובדים עם הטרקטור בעיקר בדרכי עפר, או בשטחים חקלאיים.
  • היגוי מפרקי – בעיקר אידאלי עבור טרקטורים קטנים שנדרשים לעבוד בחממות.
  • יכולת נשיאה - בהתאם למטרה, יש לבדוק מהי יכולת הנשיאה שהכלי מציע.
  • כלי עזר שמבקשים לרתום לטרקטור - לא פעם נדרשים לחבר לטרקטור כלים מסייעים, כגון אמצעי זריעה, מערכות ריסוס, מערכות דישון וכדומה. בהתאם לצורך יש לוודא שהטרקטור מותאם לסוג התוספת הנחוצה. עוד נציין שאם מדובר באלמנט חיוני, יש לוודא שהטרקטור מגיע עם יחידת הינע חיצונית, וזאת לטובת העברת כוח ישיר לציוד הנגרר.
  • גודל - במקרה של רכישת טרקטור למשק הגודל בהחלט קובע, כאשר לעיתים עדיף טרקטור קטן. בנקודה זו יש לבחון האם הטרקטור נדרש לעבור במעברים צרים (כפי שלרוב נדרש בסביבה של חממות), האם עדיף שהוא יהיה גדול (לרוב נחוץ כאשר הטרקטור מיועד עבור עבודה שנוגעת לגידולי שדה), או אולי בכלל רצוי טרקטור בינוני, וזאת כי יש ברשותכם מטעים שמציעים מעברים מוגבלים, ושבהם נדרשים להיזהר לא לעלות על אמצעי השקיה, עצים צעירים וכדומה.
  • חלוקת משקל - אם נדרש טרקטור יציב שנושא משקל רב, חיוני לוודא שבוחרים בטרקטור בעל צמיגים אחוריים (ואפילו קדמיים) כפולים.
  • האם יש קבינה סגורה – אם עובדים הרבה בתקופת הקיץ (כך שחשוב ליהנות מתנאי מיזוג), אם עובדים הרבה בחורף (ועל כן חשובה הגנה מפני הגשם) ובאופן כללי אם מבקשים הגנה מרבית מפני אבנים שעשויות לעוף בעת העבודה, הרי שבהחלט יש טעם להתמקד בטרקטור שמגיע עם קבינה סגורה. פה נציין שבין היתר ניתן להשיג קבינה שמציעה מערכת השוואת לחצים, מסננים וכדומה, כך שאם הדברים חשובים, טוב לדעת שקיים מענה.
  • קשת הגנה מפני התהפכות - בדרך כלל אם הטרקטור בינוני או קטן, הוא לא יגע עם קבינה סגורה, ועל כן לכל הפחות יש לוודא שקיימת קשת הגנה מפני התהפכות, כך שאם תעברו תאונה, תצאו ממנה בנזק כמה שיותר מזערי - חשוב ביותר!

מצאתם פערים במחיר?

עתה כאשר התמונה נהיית יותר שלמה וברורה, יש לבחון כמה דגמים רלוונטיים, כאשר בנקודה זו יש לבחון אחריות, מהו הרזומה של החברה, וכמובן שגם יש לבחון פערים במחירים. מצאתם פערים גדולים? עתה יש לנסות להבין ממה הם נובעים והאם הם מוצדקים. בהצלחה!

טרקטור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד