כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"היית צדיק נסתר"

הגרב"ד פוברסקי כינס אסיפת חירום בעקבות הטרגדיה

הג"ר יהודה ליברמן נפטר אחרי שנים של ייסורים, והוא בן 48 שנים בלבד • היה תלמידו חביבו של מרן ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי שליט"א שביכה אותו תמרורים • הילד שעוד לא חגג בר מצווה בכה בהלוויה: "היית צדיק נסתר"

הגרב"ד פוברסקי כינס אסיפת חירום בעקבות הטרגדיה
הגרב"ד פוברסקי צילום: באדיבות המצלם

המקרה הזה לא הותיר את הגאון רבי ברוך דב פוברסקי אדיש, וברגע ששמע על המצוקה הקשה השוררת בביתה של משפחת ליברמן, מיהר הגרב"ד לכנס אסיפת חירום, במהלכה הכריז על הקמת קרן סיוע ועזרה לבני המשפחה.

ראש הישיבה אף ביקש מתלמידיו להשתדל ככל יכולתם, כדי לתרום ולגייס תרומות מאחרים לביסוס הקרן, כדי להחזיק בכבוד את יתומיו של תלמידיו חביבו הג"ר יהודה ליברמן זצ"ל.

לחצו כאן כדי לסייע למשפחתו של הג"ר יהודה ליברמן זצ"ל>>

הרב ליברמן היה מוכר בשכונתו קריית הרצוג, כאברך בן עלייה. שמירת הלשון שלו היתה יוצאת דופן, הוא האיר פנים לכל אדם, התהלך בצדי דרכים בעדינות מיוחדת השמורה לתלמידי חכמים מופלגים, ובמשך שנות חייו הקצרות נבחן כמה וכמה פעמים על הש"ס כולו.

לפני ארבע שנים חווה קשיים בבליעה, ולאחר בדיקה התברר כי המחלה הממארת ל"ע, מקננת במעיים שלו.

מאז הוא עבר טיפולים קשים ומייסרים, עד שבשבת קודש, שבעה עשר בתמוז, נפטר לבית עולמו, לאחר שנפרד מבני משפחתו וחבריו בערב שבת.

המשפיע החסידי הנודע כ"ק הרה"צ רבי אלימלך בידרמן שליט"א שהיה האחרון ששוחח עמו בטלפון לפני שהורדם על ידי הרופאים, העיד שהרב ליברמן חיזק אותו ואת הסובבים רגעים לפני שעצם את עיניו לנצח: "זו מצווה גדולה ועצומה לעזור ליתומיו של אדם מיוחד כל כך".

בבית נותרו ארבעה ילדים: הבכורה בת ה-16 שסעדה את אביה במיטת חוליו יחד עם אמה שתחי', הילד בן ה-13 שבשבועות הקרובים יחגוג את שמחת בר המצווה, ילדה בת 10 ואחותה הקטנה בת החמש.
הרב ליברמן היה מבקש שלא ייתנו לילדים הקטנים לבקר אותו בבית החולים, אלא רק כשבאו ה'משמחים', כדי שלא יחוו את הכאב הנורא השורר במחלקה האונקולוגית רח"ל.

בהלווייתו נשא דברי הספד בנו שאמר: "היית צדיק נסתר", וביקש "אבא, אני רוצה להיות ירא שמים כמוך".

לחצו כאן כדי לסייע למשפחתו של הג"ר יהודה ליברמן זצ"ל>>

קופת העיר הגרב"ד פוברסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד