כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
נחתו בשלום

טייסים איראנים נאלצו לנטוש מטוס קרב עקב תקלה טכני

מטוס איראני מסוג סוחוי 22 שהמריא מבסיס חיל האוויר בשיראז, נקלע לתקלה טכנית, הטייסים נאלצו לנטוש את המטוס וצנחו לאחר שנפלטו מכיסא המפלט. לטענת האיראנים, מצבם של הטייסים טוב

טייסים איראנים נאלצו לנטוש מטוס קרב עקב תקלה טכני
מטוס סוחוי 22 צילום: סוכנות הידיעות תסנים האיראנית

משמרות המהפכה הודיעו הבוקר (רביעי) כי מטוס סוחוי 22 השייך לכוח האווירי של משמרות המהפכה, סבל מתקלה טכנית בעת ההמראה מבסיס חיל האוויר בשיראז, והטייסים נאלצו להשתמש בכיסא המפלט. האיראנים דיווחו כי הטייסים במצב בריאותי טוב.

זאת אינה הפעם הראשונה בתקופה האחרונה שיש באיראן תקלות טכניות במטוסי קרב. ב-19 ביוני דובר צבא איראן במחוז מרכז אספהאן אמר כי הטייס וטייס המשנה של מטוס מסוג F-14 נחתו עם מצנחים הודות לכיסאות הנפלטים ופונו לקבלת טיפול בבית חולים, הטייסים נאלצו לצנוח, לאחר שכשל במנוע גרם לו להתרסק.

בחודש מאי התרסק מטוס קרב F-7 של חיל האוויר האיראני סמוך לאותה עיר בזמן משימת אימון, והרג את שני טייסי המטוס.

לחיל האוויר של איראן יש מבחר של מטוסים צבאיים מתוצרת רוסיה וארה"ב שאינם נמצאים במצב אופטימלי, שכן עשרות שנים של סנקציות מערביות הקשו על תחזוקת הצי המזדקן.

על פי סקר של Flight Global בשנת 2019, חיל האוויר האיראני מפעיל כ-24 מטוסי טומאקט F-14, מתוך קבוצה של 79 מטוסי קרב מתוצרת גרומן, עם כנפיים שאיראן רכשה באמצע שנות ה-70 לפני המהפכה האסלאמית. חלקם עדיין בשירות באיראן על ידי אלתור בחלקי חילוף, מכיוון שהסנקציות האמריקניות מונעות רכישת ציוד וחלקים חדשים, בזמן שהצי האמריקני הוציא משירות את הטומקט האחרון שלו ב-2006.

איראן מטוס קרב צניחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד