ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
סופו של טרוריסט

שניות לפני שחוסל: האם זוואהירי הבין שהמוות הגיע?

איימן אל-זוואהירי, מנהיג אל-קאעידה בן ה-71, נכנס למרפסת בקומה השלישית של ביתו בשכונה יוקרתית בקאבול בסביבות השעה 6:15 בבוקר יום ראשון. שניות אחר כך הוא שמע רעש וחוסל מיד על ידי שני טילים שפגעו רק בו - ולא בשאר בני הבית

שניות לפני שחוסל: האם זוואהירי הבין שהמוות הגיע?
איימן אל-זוואהירי צילום: צילום מסך

איימן אל-זוואהירי מנהיג אל קאעידה שחוסל ביום ראשון האחרון, הופיע בדרך כלל מוקדם בבוקר במרפסת ביתו, לפעמים הוא היה קורא ספר, אך הוא תמיד היה לבד. ב-31 ביולי, ביום ראשון האחרון עלה זוואהירי למרפסת, לבדו. בשעה 6:18 בבוקר שעון מקומי, מל"ט של ה-CIA עקב אחריו בשמים וירה שני טילי 'אש הגיהינום' (Hellfire).

לא ידוע אם זוואהירי הגיב, האם הוא זיהה שניות לפני החיסול כי הטילים מגיעים לעברו, או האם שמע רעש. אבל פקידים לשעבר שהשתתפו בתקיפות מל"טים אומרים שזה לא נדיר, בשניות האחרונות לפני הפגיעה, יכול המטרה להרים את מבטו כשהוא שומע טיל מטיל לעברו. כך בניתוח מעניין שפורסם ב'וושינגטון פוסט'.

הנשיא לחץ לדעת את כל הפרטים על הנזק שהחיסול עלול לגרום לבית, אמר בכיר ל'וושינגטון פוסט'. הוא רצה להבין טוב יותר את פריסת החדרים מאחורי הדלת והחלונות בקומה השלישית, שבה הייתה ממוקמת המרפסת. ביידן שאל את דעתו של כל יועץ שהשתתף בתדריך. האם הוא צריך לאשר את החיסול? כולם אמרו כן.

במרחק של כמה רחובות מהבית, דיברו תושבים ובעלי חנויות בבוקר יום שלישי על כך ששמעו פיצוץ חזק יומיים קודם לכן. חלק אמרו שהם נבהלו מהרעש ומהאדמה הרועדת, אחרים אמרו שהם כבר מזמן רגילים להתקפות כאלה במהלך שנים של מלחמה.

"כל הילדים ברחו מהרעש. לא שמענו דבר כזה מאז שהממשלה הישנה הייתה אחראית", אמר האק אסגר, קצין צבא בדימוס שפטפט עם סקרנים מחוץ לחנות לחומרי בניין. הוא אמר כי שכונת שירפור נשלטת באופן הדוק על ידי הטליבאן, וכי כל מי שמחזיק בית או חנות חייב לספק מסמכים ומידע מפורטים.

"האבטחה טובה מאוד עכשיו. הם בהחלט לא נותנים לזרים להתיישב כאן", אמר. לאחר החיסול, אנשי הטליבאן נכנסו פנימה וניסו להסתיר את נוכחותו של זוואהירי, והגבילו את הגישה אליו והסביבה למספר שעות, אמר בכיר בממשל. הם העבירו את אשתו של זוואהירי, בתו וילדיה למקום אחר. הבית שהחזיק בעבר את ראש אל-קאעידה ריק כעת.

אל קאעידה איימן אל זוואהירי חיסול ממוקד אפגניסטאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד