כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
גידולי פרא

סעודיה בירכה על החיסול: 15 מתוך 19 המחבלים היו סעודים

ערב הסעודית בירכה על ההודעה האמריקנית לפיה ראש אל-קאעידה, איימן אל-זוואהירי, חוסל בתקיפה מדויקת. הדברים נאמרו לאחר הצהרת הנשיא ביידן שבה הודיע ​​על חיסולו של אחד הטרוריסטים המבוקשים בעולם, שעמד מאחורי פיגועי ה-11 בספטמבר

סעודיה בירכה על החיסול: 15 מתוך 19 המחבלים היו סעודים
הנשיא ביידן ומלך סעודיה צילום: סוכנות הידיעות הסעודית

ערב הסעודית מברכת על חיסולו של ראש אל-קאעידה, איימן אל-זוואהירי. החיסול התקבל בברכה על ידי המדינה ש-15 מתוך 19 חוטפי המטוסים ב-2001 היו מסעודיה, אך ועדת ממשלת ארה"ב לא מצאה הוכחות לכך שסעודיה מימנה ישירות את אל -קאעידה.

עם זאת, משפחותיהם של כ-2,500 מההרוגים, ויותר מ-20,000 בני אדם שסבלו מפציעות ומכך שעסקיהם נפגעו - תבעו את סעודיה בעקבות האובדן והפגיעה שנגרמו להם כתוצאה מפיגועי הטרור ב-11 בספטמבר 2001 אז נהרגו 3000 אמריקאים.

"ממלכת ערב הסעודית בירכה על הכרזתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן על חיסולו של מנהיג הטרור של אל-קאעידה איימן אל-זוואהירי", כך פרסם משרד החוץ של סעודיה בהצהרה. עוד מסר משרד החוץ הסעודי, כי הוא נחשב לאחד ממנהיגי הטרור שהובילו את התכנון והביצוע של פעולות טרור מתועבות בארה"ב, ובערב הסעודית ובמספר מדינות אחרות בעולם. "אלפי אנשים חפים מפשע בני לאומים ודתות שונות, כולל אזרחים סעודים, נהרגו".

"הממלכה הדגישה את החשיבות של חיזוק שיתוף הפעולה ומאמצים בינלאומיים מרוכזים להילחם בטרור ולמיגור, וקראה לכל המדינות לשתף פעולה במסגרת זו כדי להגן על חפים מפשע מפני ארגוני טרור", נכתב בהודעה.

כאן 11 איימן אל זוואהירי סעודיה אסון התאומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד