י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
נותרו ללא קורת גג

צפו: איראן הרסה בתים של מי שהואשמו בקשר עם ישראל

כוחות הביטחון האיראנים הטילו מצור על כפר בצפון איראן והחלו להרוס בתים וחוות השייכים לבני הדת הבהאית הנרדפת. איראן האשימה את הכת כי חבריה בקשר עם ישראל ואף טענה כי חלקם היו בארץ ונפגשו בחיפה ובעכו

צפו: איראן הרסה בתים של מי שהואשמו בקשר עם ישראל
משפחה שנותרה ללא קורת גג צילום: צילום מסך

דוברת הקהילה הבהאית באיראן, אמרה אמש (שלישי) לערוץ הטלוויזיה Iran International כי למעלה מ-200 אנשי כוחות ביטחון נפרסו כדי לחסום את הדרכים המובילות לרושנקואה, כפר במחוז מזנדראן, והחלו בהריסת בתים וחוות השייכים לבני הבהאים.

הדוברת, סימן פאהנדג', אמרה כי כוחות הביטחון עצרו כמה אנשים שניסו לעצור את הפעולות, החרימו טלפונים ניידים של כמה מתושבי הכפר כדי למנוע מהם לצלם סרטונים ולפרסם אותם ברשתות החברתיות, והזהירו את המקומיים שלא לצלם תמונות או סרטונים של פעולותיהם.

סרטון שפורסם ברשתות החברתיות על ידי הקהילה הבהאית הבינלאומית מציג את כוחות הביטחון משתמשים במכונות בנייה כבדות כדי להרוס מבנים ברושנקואה. מאז תחילת חודש יוני כוחות הביטחון ומערכת המשפט של איראן הגבירו את הלחץ על אנשי הדת הבהאית, פשטו על עשרות בתים, עצרו עשרות, כולל שלושה ממנהיגי הקהילה לשעבר, והשביתו עסקים.

משרד המודיעין האיראני טען ביום שני כי הבהאים שנעצרו קשורים לסניף בחיפה, ואספו מידע באיראן והעבירו אותו לסניף בארץ. הבהאים, המונים כ-300,000 באיראן, אומרים כי זכויותיהם מופרות באופן שיטתי ולעתים קרובות הם מוטרדים, נאלצים לעזוב את בתיהם ועסקיהם, ונמנעים מהם משרות ממשלתיות והשכלה אוניברסיטאית.

חברי הכת פזורים ברחבי העולם, ובאיראן היא הייתה פעילה עד לפני כעשור, אז הוציא המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, 'פתאווה' שקובעת כי מדובר בכופרים שנטשו את האסלאם, ועל כן חל איסור לעמוד בקשר מכל סוג שהוא עם כל מי שמשתייך לכת.

הכת עצמה הוצאה אל מחוץ לחוק באיראן. לפי הדיווחים, איראן עצרה מספר אנשים שהיו חברים בהנהלת הכת לפני שהיא פורקה והוצאה אל מחוץ לחוק, בחשד שניסו לחדש את הפעילות של הכת, ולערער את יסודותיה האסלאמיים של איראן. כמו כן נעצרו פעילים במספר לא ידוע.

האיראנים טוענים כי קמפיין שהתנהל ברשתות החברתיות בשפה הפרסית, נגד חוקי הדת הנוקשים במדינה, מקורו בפעילותם של אותם חברי כת שנעצרו, ושעשו זאת בשליחותה של ישראל. כמו כן נטען כי חלקם ביקרו בישראל, ובמרכז הראשי של הכת, השוכן על צלע הר הכרמל, הם קיבלו הודעות שונות מנציגי המודיעין הישראלי, אותן העבירו לגורמים שונים באיראן.

איראן חיפה עכו משמרות המהפכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד