ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
דפים הפכו את עצמם

נמלים ביצעו רכישות במכשיר הספרים הדיגיטלי

עיתונאית ברזילאית שיתפה סרטון של מכת הנמלים בקורא הספרים האלקטרוני שלה. היא סיפרה כי היא עזבה את זה במשך כמה שבועות, ומצאה את הנמלים. תנועת הנמלים נרשמה כנגיעות במכשיר והפכה אותו לבלתי שמיש וגרמה לשתי רכישות ספרים

נמלים ביצעו רכישות במכשיר הספרים הדיגיטלי
הנמלים על הקנדל צילום: צילום מסך

העיתונאית מריאנה לופס מברזיל השאירה את הקינדל שלה בצד במשך כמה שבועות, היא הופתעה לגלות כי קורא הספרים האלקטרוניים שורץ נמלים - והבאגים אפילו הצליחו לקנות כמה יצירות דיגיטליות. הסיפור של מריאנה הפך לוויראלי, הקורא הדיגיטלי של אמזון הפך לנושא החם בברזיל, מה שגרם לפאניקה בקרב משתמשים רבים.

לפי הדיווח של מריאנה, הנמלים נכנסו לחור המטען ועשו קן בתוך המכשיר, שכמעט ולא פעל בגלל האורחים הלא רצויים. "הייתי נואשת, יש לי כמה ספרים דיגיטליים, רבים מהם נמכרים, וחשבתי שזה נעלם", סיפרה העיתונאית לתקשורת המקומית.

אם זה לא היה מספיק מפחיד, היא קיבלה הפתעה גדולה עוד יותר כשקיבלה הודעות בדוא"ל שלה שאומרות שנרכשו שני ספרים בחשבון שלה, את ה"רכישות" ביצעו הנמלים, ששלחו פקודות למכשיר מתוך המכשיר.

כמו משתמשי קינדל רבים, העיתונאית משתמשת באופציית הרכישה בלחיצה אחת בחנות הקוראים הדיגיטליים, מה שהקל על הרכישה של החרקים. לאחר שהנחיל קנה ב-80 דולר שני ספרים, מריאנה ביטלה דרך המחשב את אפשרות הרכישה המהירה כדי להימנע מהוצאות נוספות.

בעוד שנמלים מנעו מהקינדל של מריאנה לפעול כראוי ואף קנו ספרים, מקרה דומה נוסף פורסם בטיקטוק אך עם השלכות מתונות יותר. פוסט בפרופיל של רנטה אלבס פרדרי מציג קינדל נוסף שורץ חרקים.

גם כאן הנמלים נכנסו למכשיר דרך שקע הטעינה. המודל נשאר פעיל, אבל הוא הציג בעיה גדולה: החרקים הפכו את דפי הספרים. לאחר הרחקת הנמלים, המכשיר עדיין פעל שוב כרגיל. בעוד שהרעיון של חרקים שרוכשים ספרים עשוי להיראות דמיוני, הטכנולוגיה המשמשת בקינדל מאפשרת משהו כל כך יוצא דופן. כך מסביר מומחה לאלקטרוניקה.

"קינדל משתמש במגע שמזהה שינויים בתצוגה כדי לדעת היכן בוצע המגע" לדברי מנהל המחקר והפיתוח האלקטרוני, "התנועות המתגלות יכולות להתבצע על ידי אורגניזמים חיים, בין אם אנושיים ובין אם לאו, הנמלים, במספר גדול, יכולות לשנות את הקיבול של המסלולים אם היה מגע כלשהו על המסך".

כלומר, בשני המקרים, המספר הגדול של נמלים בסופו של דבר יצר תנועות שזוהו על ידי הקינדל כמגע. זה הביא לפעולות מוזרות במכשיר, כמו הדפים שהופכים מעצמם ורכישת ספרים.

קורבנות נמלים שהפכו לוויראליים עם הקינדלים הנגועים שלהם השתמשו בשתי דרכים שונות להיפטר מהם, ושתיהן אינן מומלצות על ידי מומחים. בעוד מריאנה לופס שמה את המוצר במקרר בשקית ניילון כדי להקפיא את הנמלים, מה שעבד ולא הזיק למכשיר, הסרטון שהפך ויראלי בטיקטוק מציג את הנחיל מושמד באמצעות קוטל חרקים.

בעוד שהקפאה מסוגלת לגרום לבעיות בגלל הקור והנוזלים המעורבים, כימיקלים עלולים לגרום לנזק בחלקו הפנימי והחיצוני של המכשיר, מסביר המומחה. הדרך הטובה ביותר לשמור על בטיחות המוצר ולבצע את ההדברה תהיה לפתוח את המכשיר ולהשתמש במברשת יבשה או במדחס אוויר כדי להוציא את הנמלים מהקינדל.

אתר TecMundo הברזילאי יצר קשר עם אמזון, שמתכוונת להשיק סיוע טכני במדינה. החברה ציינה כי משתמשים יכולים לבקש החזר עבור ספרים שנרכשו בטעות בתוך שבעה ימים.

"החברה ממליצה לא להשתמש במכשירים ליד כיורים או מקומות רטובים (אם הדגם שלהם אינו עמיד למים) ולא להשאיר אותם חשופים לחום או קור קיצוניים".

נמלים בברזיל מסתתרים בדרך כלל במקומות עם חללים שיכולים ליצור חום. כתוצאה מכך, מוצרי אלקטרוניקה, במיוחד אלה "נטושים", הופכים לבתים מעניינים לקינון.

קינדל ארה''ב אמזון נמלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד