י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
'תוך 48 שעות'

ליברמן מאיים על חיזבאללה: "נמחק את כל רובע הדאחייה בביירות"

בראיון לערוץ רוסי מתייחס ליברמן למחלוקת הימית מול לבנון ולאיומיו של נסראללה לתקוף את אסדות הגז הישראליות ושיגר איום תקיף: "אנחנו הולכים למחוק את כל רובע הדאחייה בביירות"

ליברמן מאיים על חיזבאללה: "נמחק את כל רובע הדאחייה בביירות"
ליברמן/נסראללה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס היום (רביעי), בראיון לערוץ 9 הישראלי ברוסית למתיחות מול לבנון בסוגייה הימית ושיגר איום לעבר מזכ"ל ארגון חיזבאללה חסן נסראללה, אם זה יתקוף את אסדות הגז של ישראל.

"הדבר האחרון שאנחנו מחפשים זה עימות בלבנון", הדגיש ליברמן, "אבל נבהיר בצורה הכי ברורה: אם חיזבאללה תתקוף את האסדה ותכפה עלינו עימות נוסף, נסראללה צריך לדעת כי אנחנו הולכים למחוק את כל רובע הדאחייה בביירות. לא נאפשר לנהל פה חילופי מהלומות מוגבלת. מניסיון שלנו דברים כאלה פשוט יוצאים מכלל שליטה".

בניגוד לאיומיו נגד החרדים, אותם משתדל שר האוצר ליישם במלואם, איומי העבר הבומבסטיים שלו נגד מנהיגי הטרור לא מומשו מעולם, כך שכלל לא בטוח עד כמה דבריו של ליברמן צריכים להדאיג את נסראללה. ב-2015 צייץ ליברמן: "העסקה היחידה שצריך להציע לאיסמעיל הנייה בתמורה לגופות חיילינו: או שתחזיר אותן תוך 48 שעות - או שאתה מת!".

חיזבאללה פרסם בימים האחרונים סרטון בו מתועדים כלי שיט שמעורבים בקידוחי הנפט והגז של ישראל בים, ושיגר איום חריף. הסרטון הציג מספר סצנות בהן הוצגו האסדה וכן ספינות הפועלות לחילוץ הגז.

מטוס קרב וספינת טילים יירטו בחודש שעבר שלושה כלי טיס בלתי מאוישים של ארגון הטרור חיזבאללה, שהתקרבו מכיוון לבנון לעבר אסדת הגז "כריש", במרחב האווירי במים הכלכליים של ישראל. המל"טים, יש לציין, יורטו במרחק בטוח מהאסדה.

המל"טים זוהו על ידי מערכות הגילוי והיו במעקב לכל אורך טיסתם ע"י יחידת הבקרה האוויריות. המל"טים זוהו בשלב מוקדם ויורטו בנקודה המבצעית המתאימה ביותר.

מזכ"ל הארגון חסן נסראללה לכלי הטיס שחצו לישראל ואמר: "אנחנו יכולים לשלוח כטב"מים שילכו, יסקרו וישובו, ואנחנו בהסכמה פה אחד אמרנו שאנחנו רוצים כטב"מים שילכו, ושישראל תוריד אותם כי אנחנו רוצים שהמטוסים יצאו ויירו טילים, וגם ספינות הקרב, רצינו שתצא צווחה באזור שם אצלם, כדי שהספינה, והמהנדסים והפקידים וכל האנשים יידעו שהם נעים באזור לא בטוח, ויש איום אמיתי ורציני".

 

חיזבאללה אביגדור ליברמן לבנון אסדות הגז חסן נסראללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד