י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ההורים נותרו ללא מענה

השרים יחתמו? הוועדה המליצה להקפיץ את מחירי המשפחתונים

ועדת המחירים הממשלתית ממליצה לייקר המשפחתונים ב-500 שקל בחודש אולם ב-ynet פורסם כי שרי האוצר והכלכלה לא יאשרו את ההמלצה בשל "פגיעה לא מידתית בהורים" | מצד שני, מאות כיתות לא ייפתחו השנה מאחר ושכר המטפלות לא הועלה והילדים יישארו בבית

השרים יחתמו? הוועדה המליצה להקפיץ את מחירי המשפחתונים
אילוסטרציה צילום: pixabay

ועדת המחירים הממשלתית המליצה הערב (רביעי) להעלות את מחיר המשפחתונים המפוקחים בסכום גבוה של 500 שקל לחודש. עם זאת, באתר 'ynet' דווח כי שרי האוצר והכלכלה לא יאשרו את ההמלצה בטענה כי "מדובר בפגיעה לא מידתית בציבור ההורים".

שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי, אמרו הערב כי "המלצת ועדת המחירים משקפת את הגידול בעלויות הפעלת המשפחתונים, אולם יש בה עול תקציבי ופגיעה לא מידתית וחסרת פרופורציה בציבור ההורים. נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי למנוע פגיעה בסדר גודל כזה במשפחות, וזאת לצד מחוייבותנו לפעול למען פתיחה חלקה של המשפחתונים בספטמבר".

נציין כי אי העלאת המחירים תגרום לאלפי ילדים להישאר ללא מסגרת בשנת הלימודים הבאה, ג. אברך משכונת רמות בירושלים סיפר ל'בחדרי חרדים' כי קיבל לפני מפר ימים הודעה מהמעון כי בעקבות השכר הנמוך, לא הצליחו למצוא עובדת לשנה הבאה ועל כן לא תפתח קבוצה חדשה בשנה"ל הקרובה, "השנה מתחילה בעוד חודש" מספר ג. "נותרנו ללא מענה, אף משפחתון פרטי כבר לא מקבל חדשים".

בסוף השנה שעברה ועדת המחירים פרסמה להערות הציבור טיוטת המלצות בנושא תעריפי המשפחתונים המפוקחים בהם נרשמה עלייה משמעותית. לפי ההמלצות, התעריף החודשי במשפחתון מפוקח יעמוד על 2,432 שקל, לעומת כ-2,000 שקל כיום. בנוסף, הוועדה המליצה לבטל את התעריף השונה לתינוק ולילד ולקבוע תעריף אחיד לכלל הפעוטות השוהים במשפחתון.

המשפחתונים פועלים בבתים ומספקים שירות לחמישה ילדים לכל היותר. בישראל פועלים כיום כ-3,700 משפחתוני סמל, ושוהים בהם כ-18,300 ילדים. הפעוטות השוהים במשפחתונים זכאים לסבסוד מהמדינה, שגובהו נקבע בהתאם לדרגת הזכאות של משפחתם או לסבסוד על פי נהלי הרווחה.

מאיגוד מטפלות המשפחתונים בכוח לעובדים נמסר בתגובה: "העלאת התעריף שמשמעה עלייה בשכר המטפלות היא צעד חשוב בשיפור תנאי העסקתן של 4,000 המטפלות והישג חשוב לאיגוד המטפלות בכוח לעובדים, בעקבות עתירה לבג"ץ שהגיש האיגוד. "עלאת המחירים במשפחתונים איננה מותרות. מדובר במהלך הכרחי ויש לברך על הכיוון, המטפלות המפעילות את המשפחתונים לא 'זכו' לעדכון תעריף מאז 2009. המשמעות ברורה: לנוכח עליות המחירים נשחק שכרן של המטפלות עד דק. את מחיר השחיקה משלמים כבר כעת הפעוטות וההורים: מאחר שהמטפלות מממנות את הוצאות המשפחתונים מכיסן, יתקשו העובדות לממן רכישת מוצרי יסוד לתפעול הגן, ללא תוספת לתעריף. באם לא יחול שינוי בשכר העובדות שוקל האיגוד את אי-פתיחת שנת הלימודים".

מעונות יום מצוקת מעונות ועדת המחירים יוקר המחיה עליית מחירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד