י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
איך לא חשבו ע"ז קודם

"מד העומס בנתב"ג": התוכנה שתסדר לכם את הלו"ז לטיסה

"מד העומס בנתב"ג" נוצר על ידי מנהל בגוגל, ומציג את מצב התורים בשני הטרמינלים של נתב"ג וכן את העומס הצפוי בשלושת הימים הקרובים | המפתח אמר בראיון כי הוא לא מתכוון להתפרנס מהכלי הזה והמטרה היחידה היא טובת הציבור

"מד העומס בנתב"ג": התוכנה שתסדר לכם את הלו"ז לטיסה
נתב"ג צילום: פלאש 90

העומסים בנתב"ג עדיין מורגשים על הציבור, שמותשים לעמוד בתורים ארוכים בשדה. בימים אלה מספר הנוסעים העוברים בשדה התעופה עומד על 70-80 אלף ביום. רק בחודש שעבר עברו למעלה מ-2 מיליון נוסעים. ב'גלובס' ראיינו יזם אחד, שסבל בעצמו מהעומסים הרבים, והחליט לפתח בעצמו פתרון שיחסוך לו לעמוד את התורים הארוכים בנתב"ג.

צחי זילברשטיין, בן 36, נשוי ואב לשלושה ילדים, עובד כמנהל פיתוח בגוגל בשלוש וחצי השנים האחרונות. מכיוון שהוא מנהל עשרות עובדים ברחבי אירופה, הוא טס בתדירות של כפעמיים בחודש, כך שהוא הבין שעליו למצוא פתרון לבזבוז הזמן ולתחושת הייאוש בשדה. זילברשטיין יצר את "מד העומס בנתב"ג שמראה בזמן אמת וגם יודע לשער בעתיד צפי העומס באולמות הצ'ק-אין והבידוק הביטחוני בנמל התעופה בן גוריון".

באתר ישנו מדד המהווה את מה מידת העומס בטרמינלים השונים. דרגות העומס כדלהלן: ללא, קל, בינוני, כבד ושיא. (לכניסה לאתר פשוט חפשו מד העומס בנתב"ג)

כך זה נראה.

"האלגוריתם בוחן על צפיפות ההמראות ועל מודל מתמטי שבניתי, ואומר לך מה מידת העומס במצב נתון באולמות הצ'ק-אין והבידוק", מספר זילברשטיין. הוא מוסיף כי יש אפשרות לאזרחים שנמצאים בשדה לדווח על עומס פחות או עומס מוגבר, ובכך להשפיע על המדד המוצג באתר ולדייק את התוצאות של האלגוריתם.

לצד המידע בזמן אמת, זילברשטיין מספק תחזית של 72 שעות קדימה, כדי שיהיה אפשר לתכנן את ההגעה לשדה התעופה בהתאם לשעת הטיסה שלכם. "הנתונים מתבססים על מידע של רשות שדות התעופה. המידע על הטיסות זמין לציבור, מתברר שישנו api של הממשלה, ומתייחס ל-72 השעות הבאות", אומר זילברשטיין. לדבריו, "צפיפות ההמראות זה נתון חשוב, כך אפשר ללמוד הרבה על העומס שיש בשדה".

לצד זאת, זילברשטיין מבין כי אם הוא יצליח להבין כמה נוסעים יש במטוס ולהעריך לפי מרחק וזמן הנסיעה, הוא יוכל לחשב גם את ההשפעות שיש על המזוודות שאמורות להגיע והעומסים שיגזרו מכך.

התחזיות שלו מתייחסות לפרמטרים שונים, לפי המודל המתמטי שעבד עליו. כדי להצליח להעריך את המצב הנוכחי בצורה המדויקת ביותר, הוא מחשב את התפלגות ההגעה של האנשים, וזה עוזר במיוחד כדי לאפיין את מה שקורה במציאות. לדבריו, הוא עבד על המודל הראשוני לפני חודש וחצי, ובשבוע וחצי האחרון הוא בנה את האתר ("לא ישנתי בלילות האחרונים").

נתב"ג טיסה עומס נוסעים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד