כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הטאליבן זועם

מצוד אחר אפגנים שהדליפו את מיקומו של איימן אל-זוואהירי

פקידי מודיעין בריטיים ואמריקאים קיבלו מידע על איימן אל-זוואהירי ממשתפי פעולה מקומיים | הטאליבן זועם שקלונו נחשף, ועצר כמה חשודים | הטלפונים והמחשבים הניידים שלהם הוחרמו ונלקחו לבדיקה. "קצינים בכירים מהשירות החשאי SAS מרוצים, כי המבצע חיזק את חשיבותם של מקורות מודיעין אנושיים"

מצוד אחר אפגנים שהדליפו את מיקומו של איימן אל-זוואהירי
איימן אל-זוואהירי צילום: צילום מסך

פקידים אמריקאים המתינו כ-36 שעות לפני שהודיעו שחיסלו את זוואהירי, גורמים רשמיים בארה"ב מאמינים שהטליבאן ניסה להסתיר את העובדה שהם נתנו מחסה לזוואהירי. מאחר והטאליבן התחייב לנשיא ארצות הברית לשעבר טראמפ, לא לתת מחסה לארגוני טרור.

ה'דיילי מייל' מדווח, כי מתנהל מצוד אחר אלה שהדליפו לפקידי מודיעין בריטיים ואמריקאים, מספר חשודים נעצרו על ידי הטאליבן, הטלפונים והמחשבים הניידים שלהם נלקחו לבדיקה.

יצויין כי לא רק האמריקאים היו מעורבים, גם המודיעין הבריטי היה מעורב, בבריטניה דווח על "מצב רוח טוב" ו"צהלות בקרב צוות המודיעין הבריטי".

"הם מרוצים", אמר מקור ל'דיילי מייל'. "זה עניין גדול עבור השירות הביון הסודי אשר עקבו אחר הרבה מודיעין שיצא מקאבול בחודשים האחרונים, השלבים האחרונים של המשימה היו במעקב קפדני מאתרים שונים בבריטניה. אבל הכי חשוב, קצינים בכירים מהשירות החשאי SAS מרוצים, כי המבצע חיזק את חשיבותם של מקורות מודיעין אנושיים".

מרגלים וסוכנים שהפעיל המודיעין הבריטי והאמריקאי עשו עבודה מושלמת, הם עקבו אחריו במשך חודשים, הידע שלהם על מקום הימצאו כל כך מפורט עד שדגם מוקטן של מקום המחבוא שלו הגיע לשולחן של הנשיא ביידן בבית הלבן במשך שבועות.

מנהיג הטרור התחתן ארבע פעמים והביא לעולם שבעה ילדים, אם כי לפחות ארבעה מהם מתו יחד עם אשתו הראשונה עזה. הוא התגורר עם אישה אחת ובת בלבד. זאת לא הייתה משימה קלה, אבל עם הזמן, מרגלים אמריקאים ובריטים הכירו את התנהגותם של דיירי הבית, ובמיוחד את האישה אותה זיהו כאשתו של זוואהירי.

איימן אל זוואהירי טאליבן בריטניה ארה''ב אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד