ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
החברות קיבלו אור ירוק

תולדות השלום: בקרוב הטיסה שלכם תתקצר

החל מהשבוע הבא טיסות ישראליות למזרח צפויות להתקצר משמעותית לאחר שסעודיה אישרה רשמית לחברות התעופה הישראליות לטוס מעל המרחב האווירי שלה 

תולדות השלום: בקרוב הטיסה שלכם תתקצר
מטוס אל על צילום: Yossi Aloni/FLASH90

חברת התעופה הישראלית 'אל על' קיבלה אישור רשמי מערב הסעודית לטוס מעל שטחה, כך דווח ב'כאן 11'. האישור נכנס לתוקף באופן מיידי כבר אתמול ויקצר משמעותית את הטיסות למדינות המזרח. בשלב זה ממתינים בחברה לאישור טכני של נסיכות עומאן לתחילת ביצוע הטיסות.

על פי הערכות, מהשבוע הבא טיסה לתיאלנד למשל תתקצר מכ-11 שעות ורבע לעבר הבירה בנגקוק, לשמונה שעות וחצי. דוגמה נוספת היא טיסת 'ארקיע' למומבאי וגואה שבהודו שתתקצר לכחמש שעות ורבע בלבד בעוד כיום היא אורכת כשמונה שעות ו-45 דקות עם עצירת ביניים.

בחודש שעבר, ברקע הגעת נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לביקור בישראל וסעודיה, הודיעו בממלכה הסעודית על פתיחת המרחב האווירי למעבר כל המטוסים האזרחיים, ללא יוצא מן הכלל. שמה של ישראל לא צוין באופן מפורש באותה הודעה, אבל כך היה הנוסח גם אחרי נרמול היחסים עם איחוד האמירויות, אז רשות התעופה האזרחית הסעודית הודיעה שתאפשר מעבר לכל הטיסות לאמירויות ומהאמירויות.

ראש הממשלה יאיר לפיד בירך את ההנהגה הסעודית על ההחלטה ואמר: "אחרי דרך ארוכה וחשאית, ודיפלומטיה אינטנסיבית מול ערב הסעודית וארה"ב, אנחנו קמים הבוקר לבשורה משמחת. זהו צעד ראשון". בהודעה שפרסם נשיא ארצות הברית אמר ביידן כי "הכרזת ערב הסעודית נותנת מומנטום לשילובה של ישראל באזור - כולל עם סעודיה".

סעודיה ערב הסעודית טיסה הסכם שלום חברת אל על

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד