י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
'אין יוצא ואין בא והוא נוסע לחופשה'

היום השלישי להגבלות התנועה בעוטף עזה; מתקפה חריפה על יאיר לפיד

מתקפה חריפה נגד רה"מ יאיר לפיד והדרג המדיני לאור הארכת הגבלות התנועה על יישובי עוטף עזה, ששוחקות את ההרתעה הישראלית מול ארגון טרור קטנטן שמאיים לנקום סך הכל מעצר, לא חיסול של אחד מבכיריו | ולפיד עוד מתכנן לצאת לחופשה משפחתית במצב שכזה

היום השלישי להגבלות התנועה בעוטף עזה; מתקפה חריפה על יאיר לפיד
חסימת כבישים צילום: פלאש 90

הבוקר (חמישי) נכנס לו היום השלישי של הגבלות התנועה החלות על מרבית יישובי עוטף עזה, זאת מחשש ממשי לתגובת נקם של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי בגין מעצרו של בכיר הארגון בסאם א-סעדי בג'נין בערבו של יום שני השבוע. מאז היום למחרת הטיל צה"ל עוצר יציאות וכניסות לאזור, ומי שמוגבלים בעיקר הם תושבי היישובים כרם שלום ונחל עוז שאינם מותרים אפילו לצאת מבתיהם מלבד במקרים דחופים.

דבר כזה עוד לא היה מעולם. גם וותיקי הכתבים והפרשנים הצבאיים לא זוכרים מין סגר שכזה על אוכלוסיה משך זמן כה רב מחשש לירי מהרצועה כשבפועל עוד לא נורתה אף לא רקטה או טיל מסוג אחר במסגרת המתיחות הביטחונית הנוכחית, מהלך שגם נראה רע בעולם והופך את ישראל ללעג שארגון טרור מצליח להטיל אימתו על אחד הצבאות החזקים בעולם.

מחבלים של הג'יאהד האסלאמי בעזה. | צילום: Attia Muhammed/Flash90.

התקשורת עצמה לא עושה הנחות ומותחת ביממה האחרונה ביקורת חריפה על הדרג המדיני ובייחוד על ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד ועל שר הביטחון בני גנץ ששוחקים את ההרתעה הישראלית ומאריכים את סבלם של תושבי הדרום סמוכי הגבול עם עזה. הפרשן הצבאי של 'ידיעות אחרונות' יוסי יהושוע כתב: "‏לעצור רכבות ולסגור כבישים בדרום לזמן קצר אם הייתה התראה ספציפית - וספק אם הייתה - זה סביר. למשוך את זה כבר יומיים מול ארגון טרור קטן בעזה בגלל מעצר (לא חיסול) שהיה בכלל בג'נין - זאת כבר בעיה בהרתעה".

לדבריו, "‏גם אם תהיה בסוף תגובה, זאת עדיין לא התנהלות של המדינה החזקה באזור. הג'יהאד האיסלאמי - וכל שאר האויבים - צריכים להבין שהמחיר של טיל על רכבת יהיה כבד ביותר. אחרת לא למדנו כלום מכורי העכביש של נסראללה".

כתב הדרום של 'חדשות 13' אלמוג בוקר, בעצמו תושב הקיבוץ זיקים שבעוטף עזה, הגיב למצב האבסורדי ותקף את לפיד שבחר דווקא את בעיתוי הזה לצאת לחופשה: "‏תושבי עוטף עזה בעוצר שלושה קיבוצים: אין יוצא ואין בא. אף אחד לא מוכן לומר להם מתי זה ייגמר, וראש הממשלה לפיד? יוצא לחופשה בסופ"ש".

יאיר לפיד פותח אמש את קמפיין הבחירות | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90.

גם הכתב הפוליטי של 'כאן חדשות', מיכאל שמש ביקר את ראש הממשלה לפיד וכתב: "אחרי שלושה ימים שתושבים בדרום מסוגרים ומפוחדים בבתיהם, ראש הממשלה, ולו בשביל הנראות, לא צריך לצאת מחר לחופשה פרטית בצפון".

מורן אזולאי, הכתבת הפוליטית של אתר ynet, ביקרה גם היא את המצב ואמרה: "חצי דרום מושבת כבר שלושה ימים ואלה חדשות רעות מאוד ללפיד שסובל ממילא מחיסרון דרמטי בתדמית הביטחונית".

ח"כ בצלאל סמוטריץ', יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' תקף גם הוא ואמר: "היום השלישי שבו ישובים רבים בעוטף ישראל במצור מלא, אין יוצא ואין בא. כבישים סגורים וחלקים שלמים בדרום בתפקוד חלקי, ללא רכבות ושירותים בסיסיים. מדובר בכשלון טוטאלי של הממשלה והעומד בראשה, כניעה לטרור העזתי שמצליח במטרתו לשבש את החיים בישראל ובנזק אסטרטגי להרתעה הישראלית".

הגבלות יישובי עוטף עזה מתיחות בדרום הג'יהאד האסלאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד