י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מחכים לאסון הבא?

חקירה פלילית נפתחה בגין אחסון פיראטי של חומרים מסוכנים

אירוע חומרים מסוכנים באזור תעשייה ברקן שבשומרון בשבוע שעבר – המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה פתחה בחקירה פלילית בשיתוף משטרת ישראל

חקירה פלילית נפתחה בגין אחסון פיראטי של חומרים מסוכנים
אחסון חומרים מסוכנים צילום: המשטרה הירוקה

המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה פתחה בחקירה פלילית בשיתוף משטרת ישראל בגין אחסון פיראטי של חומרים מסוכנים באזור התעשייה ברקן שבשומרון. 

בשבוע שעבר, לאור אירוע חומרים מסוכנים באזור התעשייה אותר מתחם אחסון פיראטי של חומרים מסוכנים בלא היתרים ובלא תשתיות מתאימות. 

במתחם מאוחסנים יותר מ-300 מכלים בגדלים שונים המכילים בין השאר פסולת חומרים מסוכנים ויוצרים מפגע סביבתי חמור ומסוכן. נוסף על כך, על פי בדיקה ראשונית של גורמי המקצוע, קיים חשש לזיהום קרקע כבד, וריח חריף במתחם מחייב הימצאות במסכות בלבד.

אחסון חומרים מסוכנים בברקן • צילום המשטרה הירוקה 

ביום שלישי (02/08) נעשתה פעילות משולבת שכללה דיגום נוזלים ודיגום קרקע מזוהמת ואבקות. את הדיגום עשו אגף חומרים מסוכנים של המשרד להגנת הסביבה, המשטרה הירוקה של המשרד וגורמי המקצוע ממחוז המרכז של המשרד, בשיתוף איגוד ערים שומרון והחברה לשירותי איכות הסביבה.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי יפעיל את מלוא סמכויותיו, לרבות הוצאת צו פינוי רעלים שיחייב את הגורמים הרלוונטיים לפנות פינוי מבוקר ובטוח את החומרים שהוכנסו לאתר ולהחזיר את השטח לקדמותו.

עוד נמסר כי "המשרד להגנת הסביבה, באמצעות המשטרה הירוקה, מחוז המרכז וגורמי המקצוע ובשיתוף גופים נוספים, יפעל לסילוק המפגע סביבתי החמור שיש בו סכנה פוטנציאלית לציבור ולסביבה".

יוסי בר, מנהל המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה: "המתחם מהווה סכנה מיידית לציבור ולסביבה. אחזקה לא חוקית של חומרים מסוכנים יכולה להיגמר באסון, וראינו דוגמה לזה במקרה הנוכחי. המשרד יפעל בשיתוף כל הגורמים לטיפול מיידי במפגע, וכן מול החשודים, בכל האמצעים העומדים לרשותו".

 

חומרים מסוכנים אזור תעשייה המשרד להגנת הסביבה חקירה פלילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד