כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בהשתתפות הראשל"צ הגר"י יוסף שליט"א

למעלה ממאה רבנים ומו"צים השתתפו בוועידת רפאה והלכה של מאוחדת בירושלים

במעמד ובראשות הראשל״צ רבי יצחק יוסף שליט"א התקיימה ועידת ׳רפואה והלכה׳ של ׳מאוחדת׳ לכ-100 רבנים ומו"צים # המעמד התקיים בהכוונת הגאון רבי אלחנן פרץ ראש בית ההוראה 'חוקי דעה' ובהנחיית הרב אלעזר שבתאי מנהל בתי ההוראה • בכנס השתתפו בכירי מאוחדת בראשות מנהל מחוז ירושלים מר עופר משולם

למעלה ממאה רבנים ומו"צים השתתפו בוועידת רפאה והלכה של מאוחדת בירושלים
כנס רפואה והלכה צילום: שלומי כהן

עשרות רבנים, דיינים, פוסקים ומורי הוראה השתתפו השבוע בוועידה הלכתית-רפואית שהתקיימה ע"י מאוחדת. בוועידה שהתקיימה באולם בית ישראל בירושלים השתתפו יועצים רפואיים וצמרת הרפואה בירושלים.

במהלך הועידה הושמעו הרצאות וסקירות יסודיות ע"י בכירי הרופאים, במגוון נושאים אקטואליים וחידושים טכנולוגיים  -  על מנת להעשיר את ידיעת הרבנים שליט"א בנושאי רפואה בבואם להכריע בסוגיות הנוגעות להלכה ולמעשה בענייני רפואה והלכה. כמו כן, במהלך הוועידה הושמעו פסקי הלכה למעשה מפי פוסקי ההלכה בנושאים הנידונים.

בכנס שהתקיים בראשות הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, השתתפו: הגאון רבי ינון יונה רבה של שכונת גבעת שאול, הגאון רבי יעקב שיכנזי, הגאון רבי ברוך שרגא רבה של שכונת הגבעה הצרפתית, הגאון רבי סעדיה כלפון מו"צ בתל ציון ועוד רבנים חשובים.

המעמד התקיים בשיתוף ראש בתי ההוראה 'חוקי דעה' שבראשות הגאון רבי אלחנן פרץ אשר הודה למאוחדת על ההשקעה במשך כל השנה בהתאמת השירותים למגזר החרדי. בנוסף, שיבח את מנהל המחוז מר עופר משולם אשר נמצא בקשר אדוק ורצוף עם הרבנים .

על מלאכת ההנחיה הופקד מנהל בתי ההוראה הרב אלעזר שבתאי שאף התגייס לטובת הצלחת הוועידה בכל שלבי ההכנה. בדבריו הודה הרב שבתאי להנהלת קופת חולים מאוחדת על שיתוף הפעולה המבורך ועל העמקת הקשר עם הרבנים ומורי ההוראה.

מטעם מאוחדת השתתפו בוועידה – מנהל המחוז עופר משולם, מנהל אגף השיווק הרב יהודה לוי, מנהל מגזר חרדי הרב משה ברים, מנהל מגזר חרדי מחוז ירושלים ר' דודי שורץ, הרופא המחוזי ד"ר מנחם ביתאן, מנהל גניקולוגיה מחוז ירושלים פרופ' דוד שוקי, והמומחים ד"ר נאגרי וד"ר אריה יפה. כמו כן השתתפו מנהלי קשרי הקהילה של מאוחדת במחוז מוטי פרץ, ישראל מינקה, יוסף רוזן, רפי פלדשטיין, נתי קורן ויעקב דסקלוביץ.

במהלך הוועידה נידונו נושאים הלכתיים רבים וסבוכים כאשר לאורך כל הוועידה התקיימו דיונים מרתקים בין בכירי הרופאים לבין מורי הצדק, על מנת שניתן יהיה להגיע להכרעה הלכתית ברורה בסוגיות רפואיות והלכתיות סבוכות שעמדו על הפרק.

בדבריו שיבח הראשון לציון הגר"י יוסף את הנהלת מאוחדת על היוזמה המבורכת לקיים כנס היסטורי בהשתתפות כמאה רבנים ומורי הוראה בירושלים וביקש מהדיינים להיות זמינים ולתת מענה במיידי לכל פניה .

מר עופר מושלם מנהל המחוז אמר בדברי הברכה: "אני שמח ומתרגש לראות את ההיענות הגדולה. זהו ערב חשוב הן בפן ההלכתי והם בפן המקצועי. מאוחדת שמחה לעשות כינוסים של רפואה והלכה ורואה בזה חשיבות עליונה כקופה הגדולה בציבור החרדי, שהייתה הראשונה שיזמה כינוסי הלכה בכל המחוזות בהשתתפות מאות מורי הוראה שנטלו חלק עד כה בעשרות כינוסי רפואה והלכה".

בדבריו ציין מנהל המחוז את האבדה הגדולה עם הסתלקותו של גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט וייס זצ"ל ואמר: "באופן אישי נפגשתי איתו פעמים רבות, התרשמתי מחוכמתו וב"ה עשינו דברים רבים לטובת אנשי העדה החרדית ולטובת הציבור החרדי כולו ומכאן אני מבקש לשלוח תנחומים על הסתלקותו".

בהמשך הדברים ציין מנהל המחוז כי מאוחדת רואה בציבור החרדי ערך עליון, ציבור אמין ונאמן שצורך רפואה מהמדרגה הראשונה ולכן בכל מרפאות מאוחדת הנהלת הקופה דואגת לרופאים ולמומחים הטובים ביותר, כאשר כל שירותי הרפואה ניתנים בהתאם לצרכים ולאורח החיים של הציבור החרדי, תוך התייעצות מתמדת עם מורי ההוראה בכל עיר ובכל שכונה, כפי שניתן לראות בוועידה הנוכחית כאשר למעלה ממאה מורי הוראה ומורי צדק הגיעו להשתתף בכנס החשוב.

בסיום דבריו ביקש מנהל המחוז עופר משולם להדגיש את נושא הרפואה המונעת ופנה אל מורי ההוראה שיעלו נושא זה בכל עת בפני בני קהילתם, שילכו להיבדק, כל אחד בהתאם לגילו ולרקע הרפואי שלו, משום שבדיקות מוקדמות בכוחן להציל חיים.

מנהל אגף השיווק הרב יהודה לוי: "קופ"ח מאוחדת היא הקופה המחוברת והקשורה ביותר למגזר החרדי. הקשר בין הקופה לציבור החרדי הוא קשר רב שנים שבא לידי ביטוי באיכות השירות, חשיבות השירות והנגשת השירות ע"י מזכירות שבאות מתוך המגזר, מנהלי קשרי קהילה שבאים מתוך הציבור החרדי, וכן התאמת השירות בהקמת מוקדי שבת וחג וכדו', כמו גם כנסי רפואה והלכה כפי שניתן לראות בוועידה הזו. מאוחדת תמשיך להשקיע ולהרחיב את שירותיה בקרב כלל הציבור החרדי.

הרב דוד שוורץ, מנהל מגזר חרדי מחוז ירושלים: "מרגש היה לראות איך באירוע כזה, דור העתיד של מורי ההוראה ורבני השכונות הצעירים הגיעו כדי ללמוד מהרופאים את המיקרים המסובכים ואת כל הפתרונות לשאלות שעולות על שולחנם. מאוחדת רואה באירועים האלו עוד יכולת לניתנת שרות מותאם לכל צרכי הקהילות ולמבוטחיה ע"י הקשר האישי שנוצר בין הרבנים לרופאים".

מאוחדת שירותי בריאות ועידה רפואה והלכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד