י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
השפעת הפוליטיקה על ההוואי המשפחתי

ערב תשעה באב: אלו האנשים הכי שנואים במדינת ישראל

לקראת ט' באב מתפרסם מדד השנאה והקיטוב בישראל ממנו עולה כי 51% מהציבור שונאים את חברי הכנסת | 34% שונאים עיתונאים ושופטים | 81% מוכנים שיתפשרו על עקרונות למען אחדות - ורק 3% מעידים שמחלוקות פוליטיות במשפחה פוגעות ביחסים

ערב תשעה באב: אלו האנשים הכי שנואים במדינת ישראל
אילוסטרציה צילום: Pixabay

ימים אחדים לפני תשעה באב מפרסמת תנועת "פנימה" את "מדד השנאה והקיטוב" שמשמעותו מיפוי הפילוגים והשנאות בחברה הישראלית. המדד במחא יפורסם מחר בעיתון סוף השבוע של 'ישראל היום' וממנו עולה, בין היתר, כי 51% מהציבור שונאים את חברי הכנסת. נוסף על כך, 34% מהציבור שונאים עיתונאים, 34% שונאים שופטים, 20% שונאים את ראשי הערים והרשויות המקומיות ו־17% שונאים שוטרים. את הסקר עבור "פנימה" ערך מכון דיירקט פולס.

81% מהציבור מוכנים שנבחרי הציבור שלהם יתפשרו על חלק מעקרונותיהם בתמורה לאחדות, מדובר בכ־98% ממצביעי מפלגות יש עתיד וכחול לבן ובכ־64% ממצביעי מפלגות הליכוד והמשותפת.

על פי "מדד השנאה", 62% מהישראלים סבורים ש"התקשורת תורמת הכי הרבה לשנאה וקיטוב", 31% סבורים שהרשתות החברתיות הן התורמות המרביות לכך, ו־24% רואים במערכת המשפט ואכיפת החוק את הגוף שתורם הכי הרבה להעמקת השסעים והשנאה.

החברה הישראלית גם נוטה לשנוא מיעוטים: 40% מהישראלים נוטים לשנוא את הערבים, 20% את החרדים, 17% את המתנחלים ו־13% את קהילת הלהט"ב. גם השד העדתי עדיין איתנו: 64% סבורים שגם היום קיים שסע בין מזרחים לאשכנזים, 33% מהישראלים נוטים לשנוא את יוצאי ברית המועצות, 30% נוטים לשנוא מזרחים, 26% נוטים לשנוא אשכנזים ו־11% נוטים לשנוא יוצאי אתיופיה.

בסקר נבדקה השאלה כיצד משפיעים חילוקי הדעות הפוליטיים בתוכנו על המשפחה. התוצאות בנושא זה מעודדות: 'המדד' מלמד ש־57% כלל לא חווים חילוקי דעות על רקע פוליטי, וגם אצל 40% שחווים אותם אין לכך השפעה על היחסים המשפחתיים. רק 3% מעידים שחילוקי הדעות הפוליטיים פוגעים בקשרים בתוך המשפחה.

הסקר המלא כאמור, יתפרסם מחר בעיתון סוף השבוע של "ישראל היום".

תשעה באב שנאת חינם סקר מדד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד