י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

איך לבחור טבעת אירוסין

הרגע הגדול הגיע – הצעת הנישואין, אליה מתלווה כמובן טבעת האירוסין. הטבעת מסמלת את ההתחייבות העתידית בין הגבר לאישה ופותחת עידן חדש בחיים המשותפים, הפעם כבעל ואישה. בשונה מטבעות נישואין, טבעת אירוסין לרוב תהייה משובצת ביהלום אחד מרכזי. אז איך בוחרים את הטבעת הנכונה – זו שמסמלת את האהבה?

איך לבחור טבעת אירוסין
טבעת אירוסין צילום: Pexels

הכל זהב

טבעות אירוסין עשויות מחומר הגלם זהב, אותו ניתן למצוא בשלושה גוונים שונים: צהוב, לבן וורוד. אין הבדל בין טיב הזהב לבין הצבע, כך שבסופו של עניין בחירת הצבע מסתכמת על פי העדפה אישית. הבחירה הקלאסית היא טבעת אירוסין מזהב בצבע לבן, מאחר ויש נטייה לחשוב כי הלבן מדגיש את היהלום של הטבעות. איכות הזהב נמדדת אם כך על פי הקארט, כאשר האיכותי ביותר יימדד על פי 24 קארט, ולאחר מכן 18 קארט ו-14 קארט. ההבדל, לעצמו, אינו נראה בעין, אך הוא מורגש במשקלה של הטבעת.

טיבם של היהלומים

החלק המרכזי של טבעת אירוסין הינו היהלום המשובץ במרכזו. יהלומים נמדדים אף הם על פי קארט, אך גם על פי צבעם, רמת ניקיונם והחיתוך. ככל שהיהלום שוקל יותר, נקי יותר ושקוף – כך הוא איכותי יותר. המחיר, כמובן, הוא נגזרת של היהלום. כאן נשאלת השאלה איזה אפקט אתם מעוניינים להעניק לטבעת. תוכלו למצוא טבעות עם יהלום גדול מאוד, אך באיכות פחות טובה, מטבעת בעלת יהלום קטן אך איכותי במיוחד וללא פגמים פנימיים וברמת חיתוך מצוינת.

סגנונות עיצוב של טבעת אירוסין

טבעות אירוסין לרוב מגיעות במראה קלאסי: טבעת זהב עגולה עם יהלום מרכזי. בשנים האחרונות אנחנו עדים לפריחה מחודשת בעיצוב של טבעות אירוסין, החל מטקסטורות על גבי הטבעת עצמה, חיתוכים ואלמנטים עיצוביים, לצד שיבוץ של יהלומים קטנים יותר מסביב לטבעת או בצידי היהלום המרכזי, משחק עם גדלים של האבנים ועוד. ההמלצה כאמור, היא לבחור בטבעת קלאסית, שהרי מדובר בטבעת שלא מורידים מהאצבע והיא מלווה את האישה לאורך שנים ארוכות, אך יחד עם זאת לקלוע לטעמה של בת הזוג.

כיצד נקבע מחיר הטבעת

כפי שהסברנו, מחיר הטבעת נובע משני פרמטרים ראשוניים: משקל הזהב אל מול איכות היהלום. החלק השלישי שמכתיב את המחיר הוא העיצוב ורמת השיבוץ של האבנים. מדובר במלאכת מחשבת הנעשית בידי אמן ובדייקנות מרבית, ועל כן, ככל שהטבעת חפה מפגמים כך יהיה גם מחירה. היום ניתן למצוא מנעד של מחירים, כך שכל אחד יכול לבחור טבעת על פי התקציב העומד לרשותו.

רגע לפני רכישת הטבעת

רגע לפני שאתם ניגשים לבחור את הטבעת שתסמל את אהבתכם והחיים המשותפים, צריך לבדוק את גודל האצבע על מנת להכין את הטבעת המתאימה בגודלה. מומלץ לקחת איתכם טבעת אחרת של בת הזוג, על מנת שניתן יהיה לבצע את ההתאמה. בכל מקרה, תמיד ניתן לעשות תיקונים גם בהמשך – הזהב הוא חומר גמיש המאפשר עבודה עד לכדי התאמה מושלמת. ומה לגבי הסגנון? כפי שאמרנו, עם טבעת קלאסית לעולם אי אפשר לטעות. לצד זאת, המבחר של טבעות אירוסין הינו מגוון ועצום, ועל כן מומלץ לבחור עיצוב שיקלע לטעמה של בת הזוג – האם סגנון לבושה קלאסי, מודרני או מתוחכם – ממש כמו הטבעת.

אל הצעת הנישואין מתלווה טבעת האירוסין ועל כן מומלץ לבצע בחירה מושכלת. הגיעו אל החנות עם ידע, כך שתוכלו לדעת לשאול את השאלות הנכונות ולהבין מה אתם רוכשים. והכי חשוב – בחרו מהלב, ממש כפי שבחרתם את האישה של חייכם.

טבעת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד