י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"אין לו ברירה"

ראש המל"ל לשעבר: "נסראללה נמצא בלחץ בלתי רגיל"

ראש המל"ל לשעבר אלוף (מיל') יעקב עמידרור, מביע תמיכה בסגירת יישובי העוטף מחשש ביטחוני: "זה לא קורה בכל פעם שעוצרים מחבל, הג'יהאד בלחץ גדול", ואמר כי מזכ"ל ארגון הטרור בלבנון נמצא בלחץ גדול | האזינו

ראש המל"ל לשעבר: "נסראללה נמצא בלחץ בלתי רגיל"
האלוף במיל' יעקב עמידרור צילום: באדיבות המצלם

אלוף (מיל') יעקב עמידרור, לשעבר ראש המל"ל וראש חטיבת המחקר באמ"ן, הגיב הבוקר (חמישי) על ההחלטה לסגור את האזור בעקבות החשש הביטחוני. עוד התייחס למצב בגבול הצפוני.

עמידרור נשאל האם סביר בעיניו המצב בדרום הארץ, ואילו הוא השיב כי "דעתי שבסוף זו נקודת איזון מאוד עדינה. אני יכול להגיד את זה מניסיון כי הייתי קמ"ן צפון, בתקופה שירו קטיושות על מדינת ישראל. נקודת האיזון צריך להשאיר אותה לאנשי המקצוע שיש להם דברים שלנו אין. הם לא צריכים את העצמות שלנו, חלק מהם גר באזורים האלה".

לדבריו, "בסוף צריך לשאול מה האלטרנטיבה. האלטרנטיבה זה להגיד 'אתם יודעים מה, אנחנו נחכה לכם בפינה, אם תירו טיל אחד נפוצץ לך את החיים', אבל תאר לך שהם ירו את הטיל ויפגע אוטובוס עם 10 ילדים - שווה את המחיר או לא? אחרי זה נפוצץ להם את הפנים, נהרוס את עזה, אבל שווה לשלם את המחיר?".

בנוסף, ראש המל"ל לשעבר התייחס למצב הביטחוני בלבנון והאיומים מצד חזבאללה. "נסראללה נמצא בלחץ בלתי רגיל כי הוא איבד חלק ניכר מהלגיטימציה שלו בלבנון. בעזה יש יותר חשמל ביום מאשר בביירות. המדינה הדרדרה לגמרי, אין תרופות בבתי המרקחת, מספר הרעבים בלבנון גדל לרמה שכבר מוזכרת בדו"חות של האו"ם כמדינה שראויה לרחמים".

"כולם ידעים שלנסראללה יש חלק ניכר בבלאגן הזה. אחרי האירוע לפני שנתיים שהתפוצץ בביירות מטען, נסראללה איבד עוד יותר לגיטימציה. מה שהוא מנסה לעשות עכשיו זה את הבלתי אפשרי, הוא מבין שאין לו ברירה, הוא לא יוכל לעכב עוד הפעם את ההסכם. הוא מנסה לייצר מצב שבו הוא יוכל להגיד 'ההסכם טוב ללבנון בזכותי'".

"במו"מ שני הצדדים נותנים, זה הפירוש. מדינת ישראל נמצאת במצב שונה מלבנון, אנחנו מפיקים גז מהים התיכון, הלבנונים לא נמצאים שם ולכן האינטרסים שלנו לא בדיוק אותו דבר", אמר, והוסיף: "לנו יש אינטרס להמשיך את המצב הקיים, רק שלא יפריעו לנו, האינטרס הלבנוני הוא אחר, הוא להיכנס למשהו, ולכן זה רק טבעי שאנחנו אומרים 'מה צריך לשלם בשביל שלא תפריעו לנו?'".

 

חסן נסראללה חיזבאללה יעקב עמידרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד