י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לאחר החיסול הדרמטי

ממשלת הטאליבן: "לא ידענו שמנהיג אל קאעידה מתגורר במדינה"

ארגון הטליבאן השולט באפגניסטן מאז נסיגת הכוחות האמריקנים פרסם כי אנשיו "חוקרים טענה" של ארה"ב לפיה מנהיג אל-קאעידה איימן אל-זוואהירי נהרג בתקיפת מל"ט אמריקאי בקאבול" כך אמר פקיד טליבאן, והצביע על כך שהנהגת הקבוצה לא הייתה מודעת לנוכחות שלו שם

ממשלת הטאליבן: "לא ידענו שמנהיג אל קאעידה מתגורר במדינה"
הבית של איימן אל זוואהירי צילום: @bsarwary חשבון הטוויטר של

ארצות הברית חיסלה את מנהיג אל קאעידה איימן אל זוואהירי בטיל מיוחד שנורה ממל"ט בזמן שעמד על מרפסת ביתו בקאבול ביום ראשון. מדובר בתקיפה המשעותית ביותר נגד ארגון אל קאעידה מאז חוסל אוסאמה בן לאדן לפני יותר מעשור.

בטליבאן מתייחסים היום לחיסול ואומרים כי הם "חוקרים את הטענה האמריקנית להרג מנהיג אל-קאעידה". בהודעה מטעם הטאליבן נאמר, "הממשלה וההנהגה לא היו מודעים למה שנטען, וגם לא לשום זכר מכך", כך אמר לתקשורת סוהיל שאהין, נציג הטליבאן המיועד לשגריר באו"ם אך יושב בדוחא בירת קטאר.

"נפתחת כעת חקירה כדי לברר את אמיתות הטענה", אמר, והוסיף כי תוצאות החקירה יפורסמו בפומבי. מנהיגי הטליבאן נותרו ברובם בשקט בנוגע למתקפת המל"ט ביום ראשון ולא אישרו את נוכחותו או מותו של זוואהירי בקאבול.

מנהיגי הטליבאן הבכירים ניהלו דיונים ארוכים כיצד להגיב למתקפת המל"ט האמריקאית, כך אמרו שלושה מקורות בקבוצה לסוכנות הידיעות רויטרס. אופן התגובה של הטליבאן עשויות להיות השלכות משמעותיות כאשר הקבוצה מחפשת לגיטימציה בינלאומית וגישה למיליארדי דולרים בקרנות קפואות שארה"ב הקפיאה.

זוואהירי, רופא מצרי, היה מעורב באופן הדוק בפיגועים ב-11 בספטמבר 2001 בארצות הברית והיה אחד המבוקשים בעולם שהביא למותם של אלפים.

מותו בקאבול מעלה תהיות האם קיבל מקלט מהטליבאן, שאנשיו הבטיחו לארצות הברית כחלק מהסכם בשנת 2020 על נסיגת הכוחות בראשות ארה"ב כי הם לא יתנו מחסה לקבוצות מיליטנטיות אחרות. הדובר והשגריר שאהין אמר כי "האמירות האסלאמית של אפגניסטן" (השם שהטליבאן משתמש במדינה) וממשלתם מחויבת להסכם, שנחתם בבירת קטאר, דוחא.

מזכיר המדינה האמריקני, אנטוני בלינקן, אמר כי הטליבאן "הפר באופן בוטה" את ההסכם על ידי אירוח ומחסה של זוואהירי, שהתגורר בבית ששייך לבכירי הטאליבן, כך שהטענה שלהם שהם לא ידעו כי הוא שם, לא מסתדרת עם העובדות.

איימן אל זוואהירי טאליבן אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד