י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
'נשירה עונתית'

מומחה מזהיר: נשירת שיער תתרחש בעיקר בספטמבר

הכי הרבה שיער נושר במהלך חודשי הקיץ בגלל שינויים בטמפרטורה והלחץ של החזרה לעבודה. טריגרים נוספים לאיבוד שיער הם כוויות שמש, שינויים ברמות ההורמונים ודיאטה

מומחה מזהיר: נשירת שיער תתרחש בעיקר בספטמבר
אילוסטרציה צילום: Pixabay

למעלה ממחצית מהגברים והנשים הבריטיים חוו נשירת שיער במהלך חייהם כאשר זה צפוי לקרות בספטמבר עקב "נשירה עונתית", הזהיר מומחה שיער. בתופעה רואים שיא של נשירת שערות לאחר חודשי הקיץ, ככל הנראה בשל שילוב של חשיפה ממושכת לשמש במהלך הקיץ, צניחה בטמפרטורות הסתיו והלחץ של החזרה לעבודה.

טריגרים נוספים לאיבוד שיער הם כוויות שמש, שינויים ברמות ההורמונים ודיאטה, כך על פי הטריקולוג הבריטי, מארק בלייק, שעובד בתעשייה למעלה מ-40 שנה. עם זאת, המומחה אומר כי לאחר השיא בספטמבר, נשירת השיער נפסקת לאט לאט עם השיעורים הנמוכים ביותר שנראו בינואר.

מארק בלייק אמר: "נשירה עונתית היא משהו שנשאר מהעבר הרחוק, ספטמבר נחשב לחודש הגרוע ביותר עבור נשירת שיער, "נהוג לחשוב שהוא קשור לשינויי טמפרטורה בחצי הכדור הצפוני, באוקטובר הוא נקודת המפנה לשיער כשהנשירה מתחילה להצטמצם, עד לשיעור הנמוך ביותר של נשירת שיער בינואר".

"מתח הוא לא רק הורג את הגוף, הוא גם הורג את השיער, זה מגביר את האדרנלין והקורטיזול בגוף, משבש את מחזור הצמיחה הטבעי של השיער ומוביל לנשירה מוגזמת ונשירת שיער, מתחים המשפיעים על נשירת שיער יכולים להיות מסווגים לחמשה דברים, מוות, גירושין, חובות, אבחון ופיטורים, דברים שאינם נדירים עבור רובנו".

שיער נשירת שיער קיץ ספטמבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד