י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"נתניהו זרח מאושר"

טראמפ עיצב 'מפתח לבית הלבן' והעניק לאורחים

הנשיא טראמפ עיצב באופן אישי "מפתח לבית הלבן" כדי להעניק לאורחים מיוחדים, כך חושף חתנו ג'ארד קושנר בספר הזיכרונות שלו. ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו, קיבל את אחד המפתחות בעלי המראה העתיק בספטמבר 2020, במהלך החתימה על הסכם אברהם

טראמפ עיצב 'מפתח לבית הלבן' והעניק לאורחים
נתניהו מקבל את המפתח צילום: צילום מסך

בספר החדש של ג'ראד קושנר חתנו של הנשיא לשעבר טראמפ, הוא מספר כי הנשיא דאז עיצב את המתנה המעוטרת כדי להרשים ונתן אותה לתומכים נבחרים, בדרך כלל באופן פרטי. כל מפתח ג'מבו היה מעוטר בחותם הנשיאותי והמילים "מפתח לבית הלבן". הוא הגיע עם קופסת עץ מותאמת אישית החרוטה עם החותם ונושאת תמונה משובצת פנימית של הבניין.

ראש ממשלת ישראל דאז, בנימין נתניהו, קיבל את אחד המפתחות בעלי המראה העתיק בספטמבר 2020 במהלך החתימה על הסכם אברהם, שבו בחריין ואיחוד האמירויות הערביות הפכו למדינות ערב השלישית והרביעית שמכירים בעצמאות ישראל. אבל נתניהו, שהראה בגאווה את המפתח שלו לכתבים בחדר הסגלגל, לא היה הראשון שזכה לכבוד הזה, וגם אורחים אחרים קיבלו את המזכרות הללו אומר קושנר.

"כשטראמפ נפגש עם ביבי, הוא הוציא את 'מפתח לבית הלבן' בתוך קופסת ברונזה גדולה מגולפת עם החותם הנשיאותי", מספר קושנר בספר "שובר היסטוריה ", שאמור לצאת ב-23 באוגוסט.

"זה המפתח הראשון שאני נותן למישהו", אמר טראמפ לנתניהו, "גם כשאני כבר לא אהיה נשיא, אתה יכול ללכת עד לשער הקדמי של הבית הלבן ולהציג אותו, והם יתנו לך להיכנס".

בעוד קושנר הקשיב, הוא נזכר, שהוא ועמיתו היועץ לבית הלבן אבי ברקוביץ' "ניסו להימנע מלצחוק". הוא כתב "שמענו את זה בעבר, וטראמפ מסר אותו קצת יותר מדי ברצינות. ובכל זאת ביבי זרח מאושר", כותב קושנר.

כמה רגעים לאחר מכן, נתניהו שאל את טראמפ בחדר הסגלגל: "אפשר להראות את זה?". "בטח, אני אשמח", השיב טראמפ ונתניהו הראה לכתבים את המפתח שקיבל.

"זה היה אות חיבה מיוחד שנתתי יחד עם הגברת הראשונה לראש הממשלה ולגברת הראשונה של ישראל. וזה מפתח. אנחנו קוראים לזה 'מפתח לבית הלבן' וזה מפתח למדינה שלנו וללב שלנו", אמר טראמפ. נתניהו השיב ואמר "תודה אדוני הנשיא. ואני אמרתי, וזה נכון, שיש לך את המפתח ללבו של עם ישראל בגלל כל הדברים הגדולים שעשית למען מדינת היהודים והעם היהודי. אז תודה לך".

דונלד טראמפ ג'ראד קושנר אבי ברקוביץ בנימין נתניהו הסכמי אברהם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד