י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הספר שעורר סערה

ג'ארד קושנר: ראש הסגל האזין בסתר לכל השיחות של טראמפ

ספרו של ג'ראד קושנר ממשיך לעורר סערה. ג'ון קלי, ראש הסגל של טראמפ "הקשיב בסתר לכל השיחות של הנשיא דונלד טראמפ מבלי לספר לו", כך מגלה החתן ג'ארד קושנר בספרו הקרוב שיצא בסוף החודש. נאסר עליו לשוחח על פתיחת שגרירות ארה"ב בירושלים

ג'ארד קושנר: ראש הסגל האזין בסתר לכל השיחות של טראמפ
ג'ארד קושנר עם חותנו הנשיא טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

ג'ראד קושנר, חתנו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, מספר בספרו שייצא בסוף החודש, שטראמפ לא היה מודע לכך שהגנרל של חיל הנחתים לשעבר שהפך לראש הסגל של הבית הלבן, צותת לשיחות הטלפון שלו עד לאחר ההודעה על עזיבתו של קלי בסוף 2018.

הגילוי כל כך הדאיג את טראמפ, עד שאחרי שקלי עזב הוא הוציא הוראה למנוע מכל צוות בכיר אחר בבית הלבן לצותת לשיחות שלו, כותב קושנר בספרו "שובר היסטוריה", שייצא החודש. חתנו של טראמפ מתאר את מערכת היחסים המתוחה שלו עם קלי, כולל כיצד ראש הסגל של טראמפ הגביל את הגישה של קושנר למידע מסווג ואסר עליו לשוחח על פתיחת שגרירות ארה"ב בירושלים.

ממלא מקום ראש הסגל הנכנס מיק מולבני סיפר על המעקב של קלי אחר שיחותיו של טראמפ ב-28 בדצמבר 2018 במעונו הרשמי של סגן הנשיא מייק פנס, כתב קושנר, לפני היום האחרון של קלי ב-2 בינואר.

"לפני שעזבנו, מולבני ואני נפגשנו עם הנשיא כדי לדון בלוח הזמנים הקרוב שלו. ואז מולבני הושיט לטראמפ מסמך לחתום עליו", סיפר קושנר. מולבני אמר לטראמפ, "זה יסיים את הסאגה שקלי התחיל להאזין לכל שיחות הטלפון שלך". מולבני "הסביר כי קלי החליט להקשיב בחשאי לשיחות של הנשיא".

קושנר כתב שטראמפ זעם לשמוע שקלי מאזין לשיחות ללא ידיעתו. "קלי עשה מה? שאל הנשיא, המום מהחדירה לפרטיות", כתב קושנר. טראמפ הוסיף: "תסיים את זה מיד". לא ברור מה בדיוק נאסר על ידי הצו שניסח מולבני.

לפי דיווחים קודמים, טראמפ היה אומר לעיתים לאנשי הקשר להימנע מהמרכזייה של הבית הלבן מכיוון שחשד שקלי עקב אחר מי התקשר אליו, אבל לא דווח בעבר שקלי פיקח לכאורה על שיחותיו של טראמפ.

במהלך כ-17 החודשים שלו כראש הסגל של הבית הלבן, קלי התפאר באופן פרטי בשליטה ברצונות של טראמפ וביקש להטיל סדר לאחר ששת החודשים הראשונים הסוערים של טראמפ בתפקיד. אבל קושנר כתב שהוא מאמין שקלי גם פעל טקטית כדי לנווט החלטות מדיניות.

קושנר כתב כי יכולתו להשתתף בקבלת החלטות באגף המערבי הוגבלה כאשר קלי ביטל את הסיווג הביטחוני הסודי ביותר שלו בתחילת 2018 - לאחר שקלי הוציא אותו מפגישה ב-2017 בנושא העברת שגרירות ארה"ב בישראל לירושלים. סטטוס הסיווג הביטחוני של קושנר היה נושא נפוץ בסיקור חדשותי באותה תקופה, וקושנר כתב שקלי מנע את הגישה שלו ללא הצדקה.

ג'ראד קושנר דונלד טראמפ האזנת סתר ג'ון קלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד