ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"פלפול שיחסוך לכם כסף"

"נפלאות דרך שווה": כך תוכלו לנסוע בכל הארץ בשקלים בודדים

התורה חסה על ממונם של ישראל: מספר אברכים שהרגישו בכיסם את הכניסה לתוקף של רפורמת 'דרך שווה' הפוגעת בעיקר בתושבי הפריפריה והערים החרדיות מצאו את ה'שיטה' כיצד לנצל את המערכת הפועלת לפי מרחק ולהגיע כמעט לכל הארץ במחיר מינימום

"נפלאות דרך שווה": כך תוכלו לנסוע בכל הארץ בשקלים בודדים
אילוסטרציה צילום: pexels

רפורמת 'דרך שווה' של שרת התחבורה מרב מיכאלי נכנסה לתוקף מספר ימים ותושבי הפריפריה והערים החרדיות התלוננו כי הרפורמה תגרום להם לשלם יותר על תחבורה שסובסדה עד כה ואף עתרו על כך בבג"ץ. עיקרון הרפורמה (שסוקרה בהרחבה ב'בחדרי חרדים') עומדת על כך שתשלום הנסיעה הינו לפי אזורי מרחק וככל שהיעד רחוק יותר כך התשלום יגדל, אלא שמספר אברכים ממודיעין עילית מצאו 'חור' ברפורמה שאפשר לנצל ולחסוך כסף, לטענתם, אפילו משרד התחבורה עצמו ממליץ להשתמש בה.

בירור קצר ב'מחשבון דרך שווה' במשרד התחבורה מגלה כי במחיר של חופשי יומי (12.5 ש"ח) ניתן לטייל כמעט בכל רחבי הארץ, בצילום מסך שהתפרסם בכמה קבוצות ניתן לראות את הדרך ששורטטה מהעיר מודיעין עילית עד לקרית שמונה, מרחק של כ-150 קילומטר בקו אווירי במחיר המינימלי של חופשי יומי וכל זה ע"י פעולה פשוטה, תיקוף בכל 15 ק"מ עד ליעד הבא. 

נסיעה ממודיעין עילית לקרית שמונה ב12.5 ש"ח // פורסם ברשתות החברתיות

האברכים שפרסמו את הדברים אף טוענים כי משרד התחבורה בעצמו מורה להשתמש בשיטה זו, אדם אשר ברשותו חופשי חודשי בכל הארץ אינו יכול לתקף מהעיר אילת עד לקרית שמונה מאחר והוא חורג במכסת הקילומטרים, משרד התחבורה ממליץ לנסוע עד לבאר שבע ושם לתקף שוב לנסיעה ארוכה יותר.

מודעה שנתלתה ברחבי מודיעין עילית ע"י אחד האברכים שחס על ממונם של ישראל מספרת על "נפלאות דרך השווה" נוסעים מקרית ספר לירושלים ורוצים מעבר בתוך ירושלים חינם? משלמים בק"ס 5.5 ש"ח על נסיעה עד בית חורון, בבית חורון ניגשים שוב לתקף את הרב קו כתעריף בית חורון - ירושלים שזה עוד 5.5 ומקבלים גם מעבר בכל ירושלים. (בנוסף חוסכים 1 ש"ח כי משלמים 11 ש"ח במקום 12 בנסיעה ישירה) כנ"ל בקווי בני ברק שעוצרים בגמזו (240 230) ומשלמים בגמזו שוב ויש מעבר בבני ברק.

החיסכון שמתקבל בנסיעה לירושלים // מחשבון 'דרך שווה'

המודעה מספרת עוד מ"נפלאות הדרך השווה": תושב מטולה בן 25 רוצה לבקר את חבר שלו תושב העיר נתיבות להתארח אצלו. הוא לא זכאי להנחות בתחבורה ציבורית. הוא בודק במחשבון דרך שווה ומגלה שמחיר נסיעה חד פעמית ממטולה לנתיבות הינו 80.1 ש"ח (נסיעה מעל 225 ק"מ). ברשותו רק 32 ש"ח, מה יעשה? יצטייד בשני כרטיסי רב קו (רגיל ואנונימי או שני אנונימיים). בכל אחד מהם יטען נסיעה חד פעמית למרחק 120 ק"מ בעלות של 16 לאחר מכן יסע ממטולה לחדרה בעלות 16 ש"ח ולאחר מכן מחדרה ש"ח. לנתיבות בעלות נוספת של 16 ש"ח. (אפילו לא צריך לרדת מהאוטובוס, בהגיעו לחדרה פשוט שיתקף את הכרטיס השני). חסכון של 48 ש"ח (הוזלה של כ 60 אחוזים) באמצעות טריק פשוט.

 המכתב שנתלה בקרית ספר

דרך שווה רפורמה בתחבורה הציבורית מודיעין עילית נסיעה באוטובוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד