י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ישליך על היחסים

מים תמורת חשמל: הירדנים מקווים להגיע להסכם עם ישראל

בשבועות האחרונים נמשכים דיונים בין ישראל לירדן בנוגע לפרויקט "מים תמורת חשמל". לפיו ישראל תקנה מירדן אנרגיה ירוקה מחווה סולארית שהאמירויות תקים בשטח ירדן, בתמורה למכירת מאתיים מיליון קוב לירדן. סוגיית המימון לא נפתרה

מים תמורת חשמל: הירדנים מקווים להגיע להסכם עם ישראל
הכנרת בתפארתה צילום: אביעד זריהן

בחודש ספטמבר הקרוב אמורים ישראל וירדן להחליט על המשך ההשתתפות בפרויקט האזורי שזכה לכינוי "מים תמורת חשמל". אותו פרויקט שלפיו ישראל תקנה מירדן אנרגיה ירוקה מחווה סולארית שהאמירויות תקים בשטח ירדן בתמורה למכירת מאתיים מיליון קוב לירדן בשנה ממתקן התפלה ייעודי. הצדדים חתמו על הצהרת כוונות בדובאי בחודש נובמבר שעבר.

בשבועות האחרונים נמשכים הדיונים בין הצדדים ואף התקיים מפגש בירדן. גורמים המעורים בנושא אמרו לרועי קייס ב'כאן חדשות', כי במוקד הדיונים עומדת סוגיית מימון מתקן ההתפלה שאמור לקום בישראל לשם אותה מטרה. גם אופציות אחרות נבחנות.

בניגוד לחווה הסולארית בירדן שתמומן בידי האמירויות, המצב הוא לא כזה לגבי מתקן ההתפלה המיועד מבחינת המימון האמירתי. מי שעשוי לערוב למימונו הם גורמים בינלאומיים כמו למשל הבנק העולמי או ארצות הברית. הנושא הזה עדיין לא הוכרע.

ההערכה כי כן יימצא בסוף פתרון לסוגיית המימון של מתקן ההתפלה שכן הפרויקט הזה חשוב מדי לכלל הצדדים גם ברמה המעשית וגם ברמה ההצהרתית. גורמים ירדניים המעורים בנושא אמרו לאחרונה כי הם מאוד מקווים שיש רצון ורצינות בצד הישראלי ואם הפרויקט לא ייצא לפועל בגלל סוגיית ההתפלה והמתקן זה יהיה מאכזב מאוד ומן הסתם ישליך על היחסים.

לדברי אותם גורמים, יש להתעלות מעל כל העניינים הבירוקרטיים ולוודא שזה יצליח כיוון שמדובר בפרויקט אזורי שיכול לשנות הרבה ולהועיל להמון אנשים.

ירדן התפלת מים מערכת סולארית איחוד האמירויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד