ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
לאחר הביקורת

עקב המצב בדרום: לפיד החליט לדחות את החופשה

אחרי שסביבת לפיד הודיעה כי ראש הממשלה ישוב לביתו מיד במוצ"ש ולא יישאר לחופשה המשפחתית בצפון הארץ במהלך הצום, ראש הממשלה יאיר לפיד החליט לבטל את חופשתו   

עקב המצב בדרום: לפיד החליט לדחות את החופשה
חסימת כביש בעוטף עזה צילום: פלאש 90

ראש הממשלה יאיר לפיד ביטל את חופשתו בצפון, עקב מצב בטחוני חמור בדרום הארץ. לפיד תכנן במקור לצאת לחופשה ראשונה כראש ממשלה בסוף השבוע בצפון הארץ שתימשך מיום חמישי עד יום ראשון - צום תשעה באב, אך לאחר זעם רב שהופנה כלפיו מצד שומרי הדת והמסורת על כך שראש ממשלת ישראל בחר לנפוש ביום האבל על חורבן שני בתי מקדשות.

לאור המצב המתוח בדרום, לפיד ימשיך לנהל הערכות מצב מהקריה. העוצר על יישובי הדרום נמשך זה היום השלישי, ובתדרוך לכתבים צבאיים, אומר גורם ביטחוני כי בצה"ל נערכים לעוד 48 שעות של ניסיונות ירי, ירי נ"ט וירי פצצות מרגמה לקרבת הגבול. העוצר התחיל ביום שלישי, לאחר מעצרו של מפקד הג'יהאד האיסלאמי בג'נין באסם אסעד.

ראש הממשלה יאיר לפיד שוחח עם ראשי רשויות בדרום. לפיד הבהיר כי ישראל נערכת לכל תרחיש, ותפעל בהתקפיות נגד כל ארגון שיאיים על ביטחון אזרחי ישראל אם תידרש לכך. לפיד שוחח טלפונית היום עם ראשי הרשויות מהדרום ועדכן אותם בהתפתחויות הביטחוניות האחרונות בעוטף עזה.

ראש הממשלה אמר לראשי הרשויות כי הוא מבין היטב את הפגיעה בשגרת החיים, אך הדגיש כי לא יאפשר למצב הנוכחי להימשך עוד זמן רב. לפיד הבהיר כי ישראל נערכת לכל תרחיש, ותפעל בהתקפיות נגד כל ארגון שיאיים על ביטחון אזרחי ישראל אם תידרש לכך. כמו כן, הסביר רה"מ לפיד כי בהמשך היום הוא יקיים הערכת מצב נוספת.

יאיר לפיד חופשה מתיחות בדרום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד