ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
תקדים מסוכן

חשיפה: גדול מתנגדי רפורמת הכשרות מנצל אותה לטובתו

הרב דוד אוחיון, רב היישוב אלפי מנשה ומ"מ רב העיר כפ"ס, היה מהמתנגדים הגדולים לרפורמת הכשרות שקידם השר כהנא. אך כעת, למרות שרבנים חתמו על מסמך שקורא לנהוג כפי שהיה קודם הרפורמה, הרב אוחיון כלל לא מתרשם ומנצל אותה לטובתו

חשיפה: גדול מתנגדי רפורמת הכשרות מנצל אותה לטובתו
דוכן שווארמה צילום: canva

הרב דוד אוחיון, המשמש כרב היישוב אלפי מנשה וממלא מקום רב העיר כפר סבא, היה גדול המתנגדים לרפורמת הכשרות. הרב אוחיון, שעומד גם בראשות ועד רבני הערים, יצא במתקפה בכלי התקשורת נגד השר כהנא על הרפורמה שקידם השר דאז כיום סגן השר מתן כהנא.

בין הייתר טען הרב אוחיון בראיון כי הרפורמה "באה על חשבון האנשים הפשוטים שילכו לסופר, מניח שמדובר בכמה מילוני אנשים שאוכלים כשר, ובעקבות הרפורמה מיליוני אנשים יאכלו אוכל לא כשר".

אחד הסעיפים לו התנגדו הרבנים ברפורמה, הוא סעיף המאפשר לכל רב עיר להעניק כשרות לערים אחרות. החשש היה כי רבנים יחתרו תחת רבני המקום ויפגעו במערך הכשרות המקומי.

אלא, של'בחדרי חרדים' כי בעוד הרב אוחיון תוקף את הרפורמה, בצד השני הוא משתמש בה לטובתו, למרות שרבנים רבים חתמו על מסמך הקורא שלא להשתמש ברפורמה ולהמשיך להתנהל כפי שהיה קודם לכן.

באחרונה חתם הרב אוחיון על כשרויות בעיר כפר סבא, מתוקף תפקידו כרבה של אלפי מנשה, צעד שמתאפשר לו לבצע בעקבות הרפורמה שקידם כהנא ולה הוא התנגד נחרצות.

להגנתו של הרב אוחיון ניתן לומר כי הטענה שהוא חותר תחת רב עיר לא מתקיימת כאן, מכיוון שהוא מכהן כממלא מקום רב העיר כפר סבא, אך עדיין תמוה התקדים אותו יצר בכך שהשתמש ברפורמה, ואחרים עלולים לעשות זאת בעקבותיו.

במענה לפניית 'בחדרי חרדים' מסר הרב אוחיון, כי "מכיוון שאני מורשה חתימה בשתי הערים וכל בעל עסק מהמקומות הנ"ל שרוצה וחפץ כל עוד זה אותו רב חותם, ואין פגיעה בחבריו או ברב המקום, אין כל מניעה".

עוד נמסר מטעמו של הרב כי "רבים מהעסקים נמאס להם מהמועצה הדתית בכפר סבא שלא נותנת שירות בזמן ומשהה את מתן התעודות כשרות ולכן הם החליטו לעבור למקומות אחרים לאו דווקא אלפי מנשה גם כוכב יאיר ועוד מקומות אחרים".

דוד אוחיון כפר סבא אלפי מנשה רפורמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד